
Ak je všetko perfektné, tak ako má byť štandardná úroveň, prideľujem 3 body. Ak je o trochu lepšie, tak 4 body, ak horšie, len 2 body. Keď je to výrazne lepšie, tak až 5 bodov ale ak je to výrazne horšie, potom len 1 bod..
Dostatok informácií na internete, vrátane tlačív:Daňový Úrad (Danové riaditeľstvo) ajVZPv štandardne kvalite, tak ako sa na dnešnú internetovú dobu patrí. Obom po 3 body.
Úprava úradných hodín v dňoch keď je predpokladaný väčší záujem občanov: Obe inštitúcie operatívne prispôsobili úradné hodiny. Obom po 3 body.
Parkovanie pred inštitúciou: Daňový úrad má parkovisko priamo pred budovou, stránky ho môžu používať a je zdarma. Daňový úrad má bod navyše, čiže 4. Pred budovou VZP je síce parkovisko, ale stránky ho nemôžu používať. Pri VZP sa mi síce zaparkovať nedalo, ale podarilo sa mi bezplatne zaparkovať do vzdialenosti 5 minút chôdze, čo považujem za štandard, čiže 3 body.
Správanie sa štátnych úradníkov: Na oboch inštitúciách v rámci slušnosti, bez pohŕdania typu ja som štátny úradník, kto je viac. Pracovníkov pozdravujem a obom inštitúciám prideľujem po 3 body.
Strata času čakaním v rade a doba vybavenia: Na oboch inštitúciách som očakával 15 minútový rad, ak chcete tak štvrťhodinový, ale skutočné čakanie plus vybavenie bolo do 5 minú. Kde sú tie časy keď na vybavenie čohokoľvek bola treba minimálne hodina. Obe inštitúcie ma prekvapili v dobrom. Po 3 Body.
Poskytnutie zloženky alebo čísla účtu, VS, KS pre bezhotovostné zaplatenie nedoplatku:
- Daňový Úrad mal nachystané lístočky, pre každého s číslom účtu, konštantným symbolom a postupom určenia variabilného symbolu na základe DIČ ale RČ. Keďže som si nič nemusel opisovať, tak si Daňový Úrad zaslúži prilepšenie a prideľujem 4 body.
- V VZP otázkou na aké číslo účtu a aký variabilný symbol mám použiť na zaplatenie nedoplatku, alebo či môžem nedoplatok uhradiť teraz, v hotovosti, som spôsobil značný rozruch medzi pracovníkmi poisťovne. Zrejme som bol prvý, čo sa domáhal zaplatenia nedoplatku. Bohužiaľ pracovníci VZP mi nevedeli povedať číslo účtu a ani variabilný symbol. Odporučili mi, vydržte do septembra a ozveme sa vám, ak sa neozveme, tak zavolajte. Som rád, že nemusím zo živnosti zaplatiť nedoplatok 56 halierov, po zaokrúhlení 1 Sk a môžem si ju ešte nejaký čas užívať. Za uvedený chaos prideľujem len 2 body.
Zmyslu plnosť úkonu vyplnenia a podania tlačív:
- Daňový úrad vopred nevedel a nemal možnosť zistiť akú sumu príjmov, zo všetkých možných aj nemožných zdrojov som za predchádzajúci rok mal, preto pokladám podávanie daňového priznania za zmysluplne. Prideľujem 3 hody.
- Zmysluplnosť podávania ročného zúčtovania zdravotného poistenia mi nejako uniká. Veď štátny úradníci poznajú môj príjem z daňového priznania. VZP vie presne koľko peňazí na poistenie mojej osoby dostala a VZP má výpočtovú techniku na potrebný výpočet. Za zbytočnú byrokraciu prideľujem minimum, len 1 bod.
Hodnotenie/body | DÚ | VZP |
Informácie | 3 | 3 |
Úradne hodiny | 3 | 3 |
Parkovanie | 4 | 3 |
Správanie sa | 3 | 3 |
Doba vybavenia | 3 | 3 |
Zaplatenie | 3 | 2 |
Zmysluplnosť | 3 | 1 |
spolu | 22 | 18 |
Záver:
Pomerne vyrovnaný súboj vyhral Daňový úrad, ktorý funguje tak ako má a navyše si prilepšil možnosťou bezplatného parkovania priamo pri úrade. VZP prehrala, nie svojou vinou, ale nezmyselnosťou zákona. Nemám nič proti ročnému zúčtovaniu poistného, ale tento postup, keď štát núti občanov vyplňovať tlačivá údajmi, ktoré už štát a VZP pozná, sa nedá nazvať nijako ináč, než štátna buzerácia občanov.