
Existujú aj "normálni" štátni úradníci, zväčša sú na nižších postoch a nemajú rozhodovacie právomoci, ich práca je zadefinovaná mantinelmi, čo musia administratívne vykonať bez možnosti vyžadovania úplatku, pričom sú pod sústavným tlakom a kontrolou z jednej strany nadriadených a z druhej strany a svojich stránok. Títo úradníci si zaslúžia uznanie tak ako hociktorí pracujúci.
Lenže u štátnych úradníkov, ktorí majú rozhodovacie právomoci alebo definujú nové povinnosti pre občanov a organizácie, tak na základe skúseností vznikli synonyma ako, príživník, povaľač, darebák, diletant, ten čo vyžaduje úplatok a podobne.
U euroúradnikov to zatiaľ bolo len jedno synonymum a to: ten ktorý vyžaduje nezmyselné hlásenia, ktoré sme museli dávať naposledy za socializmu. Teraz pribudlo druhé synonymum: euronenažranec. Jed dosť pravdepodobné, že diskutujúci doplnia aj ďalšie synonymá.
Pritom problém s euronenažrancami by sa dal jednoducho vyriešiť. Stačí mať na pracovné miesto presne zadefinované podmienky, ktoré musí euroúradník spĺňať a pravidelne každý funkčné obdobie alebo aj rok, vyberať zo žiadateľov toho kto podmienky spĺňa a má najmenšie finančné nároky.
Doplnené 19.12.2009
Nakoľko sa diskusia uberá iným smerom dovolím do doplniť text článku.
1, Situáciu najlepšie zhodnotil diskutujúci Tibor Pospíšil: Išli tam pre prachy takže mi pripadá dosť logické, že si svoje výhody bránia.
2, Niektorí poukazujú na to, že pracujú v Bruseli tesne nad hranicou chudoby a keď oni nebudú mať valorizáciu platu tak to s nim zle dopadne.
3, Nie všetci "euronenazranci" majú plat 15000 eur. To je plat špičkových manažérov ...
4, Ozvali aj "normálni" štátny úradníci, že pracujú bez prijímania úplatkov a článkom sa cítia dotknutí.
1, Samozrejme, že je logické ochraňovať si svoje prijmi, ale na druhej strane je logické, že daňový poplatníci ktorých peniaze idú na uvedené platy si ochraňujú svoje výdavky, najmä po tom čo počuli návrhy z EU na zvýšenie daní. Podľa mňa je načase prehodnotiť čo všetko obyvatelia EU chcú aby aparát EU pre nich robil a čo nechcú aby aparát EU pre nich robil a to z dôvodu, že si to sami spravia lacnejšie a mnoho krát aj lepšie.
2, Nevidím rozdiel medzi pracovnou zmluvou v bežnom podniku a pracovnom zmluvou pre euroúradníka. Ak zamestnávateľ má finančné problémy tak je reálny predpoklad, že u oboch pôjde plat dole hoci zmluva hovorí niečo iné. Rozdiel je síce právne nárokovateľný ale nedobytný
3, Môj osobný názore je ten keď EU má finančné problémy tak treba začať znižovať plat práve od špičkových manažérov a politikov a to zhora a nie rovnomerne všetkým. Lebo za zlú situáciu môžu predovšetkým špičkový manažéri a politici.
4, Skupine normálnych štátnych úradníkov, ktorí dennodenne si vzorne plnia svoje pracovné povinnosti sa ospravedlňujem.
Záver:
Bohužiaľ s úradníkmi, ktorí sú platení z našich daní dochádzam veľmi často do kontaktu napríklad z titulu dopravy. Moje skúsenosti sú zväčša negatívne i keď na niektorých miestach cítiť zlepšenie.
Čo sa týka definovania platov zavesených na násobku priemernej mzdy tak by som spravil zasadnú zmenu v tom, že do výpočtu priemernej mzdy k tomuto účelu by sa nezahrali mzdy definované na násobku priemernej mzdy.
Lebo inak sa deje to, že hrubé platy bežných ľudí stagnujú ale platy úradníkov, poslancov a podobne, zavesené na násobku priemernej mzdy rastú, z dôvodu, že sa v priemernej mzde objavilo ich minulé zvýšenie. V konečnom dôsledku čisté platy bežných ľudí klesajú lebo z násobku priemernej mzdy sú vypočítavané dolné a horné hranice pre odvody.