Keď je spokojnosť zákazníka prvoradá

Komerčné firmy - obchody, ktoré majú konkurenciu, sa automaticky snažia, aby bol zákazník u nich spokojný, kúpil ich tovar a nabudúce sa k nim vrátil. Dnes sa mi prihodil v tomto smere obzvlášť pozitívny zážitok, nasvedčujúci toku, že trh sa vyvíja správnym smerom.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)
Obrázok blogu
(zdroj: foto: Jozef Drahovský)

Najprv som chcel ísť k vode, ale na kúpanie začal fúkať studený vietor, padlo rozhodnutie v prospech nákupov. Neplánovane na rad prišla obuv s cieľom pozrieť si, či majú niečo letné, čo by som mohol nosiť aj do práce. Predstava bola celkom jasná, niečo pohodlné, ľahké, pevná päta a špic, farebne prijateľné k oblečeniu a cenovo akceptovateľné.

Moje prehľadávanie a porovnávanie obuvi si všimol predavač, pristúpil ku mne a ochotne začal vysvetľovať z akého materiálu je vyrobená podošva, výstelka, či sú spoje zošívané alebo lepené, a ktorý materiál má akú vlastnosť atd..

Toto vysvetľovanie ma poriadne prekvapilo. Doteraz som predavačov s príznakom ochotný alebo neochotný, zaradoval do nasledovných kategórií:

1, Nič nepovie, nanajvýš nemáme, v prípade samoobslúh, netuší kde sa tovar nachádza.
2, Vie zopakovať informácie z návodu ale nerozumie im.
3, Pozná význam informácii z návodu a ako tak vie poradiť.

Po tejto skúsenosti som musel prihodiť novú kategóriu:Dokonale pozná nielen predávaný výrobok, ale aj ďalšie obdobné výrobky v danom sortimente, vie ich predstaviť, dokonca pozná aj zloženie, postup výroby, použité materiály, vie ktorý materiál, aké má vlastnosti, vie vysvetliť, čo je, na čo vhodné a čo nie je a prečo, ale nevnucuje, že práve tento výrobok je si treba kúpiť. Zákazníka necháva v kľude rozmýšľať a rozhodovať sa.

Tak som si okrem letnej obuvi kúpil aj manažérske topánky, o ktorých som sa tiež dozvedel viac, než som očakával. Namiesto len pozretia čo majú, som odišiel s pokojný a s nákupom za niekoľko tisíc.

Predavačom bol mladý, vysoký chalan, ktorého som typoval na študenta na brigáde alebo čerstvého absolventa školy. Po zaplatení, keď už obsluhoval ďalších zákazníkov, som sa snažil prečítaj jeho meno na visačke, pre prípad ďalšej návštevy, ale bol som už ďaleko.

Tato príjemná príhoda sa mi stala dnes v nedeľu 31.7.2005 okolo 12 hod v predajni Bata v nákupnom centre Avion Shopping Park.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 245
  •  | 
  • Páči sa:  1 230x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

90 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu