
Slovenská pošta má v Bratislavskom APOLLO Business center svoju prevádzku. Priestory sú pekné moderné. Má 4 univerzálne prepážky a jednu balíkovú prepážku.
Keď som vošiel dnu tak fungovali dve univerzálne prepážky a pred každou čakali asi piati zákazníci. Postavil som sa do radu a čakal. Vybavovanie klientov pri prepážke sa vlieklo a noví klienti prichádzali. Za chvíľu bola hala pošty plná čakajúcich zákazníkov. Posun pri prepážkach minimálny. Pritom na pošte bolo viacero pracovníkov ako tí dvaja pri otvorených prepážkach. Takto ubehla štvrťhodina a aj môj voľný čas určený na podanie doporučeného listu.
List som si dal do kufríka a odchádzal za komentovania neschopnosti pracovníkov pošty otvoriť ďalšie univerzálne priehradky keď tu majú veľa zákazníkov.
Nedávno som bol na nákupe v predajni potravín LIDL. Zaujala ma jedna vec z akciovej ponuky, ktorú som dal do nákupného vozíka, k nej priložil ďalšie dve veci, ktoré pôvodne neboli v pláne nákupu a postavil sa do radu. Tiež tam mali viacero pokladní ale fungovali len dve. Stál som ako piaty v poradí a pripravoval sa na dlhšie čakanie, nakoľko všetky nákupné vozíky zákazníkov, ktorí sa tesne pred mojím príchodom z bokov zbehli, boli plné.
Lenže z ničoho nič došli z interných priestorov predajne dve nové pokladníčky a otvoril dve pokladne. Hneď som bol druhý na rade.
Najprv som si pomyslel, že dnes mám šťastie, lenže pravda bola úplne iná. Na vnútornej strane pokladne som si všimol tlačidlo s textom: "Jeden platiaci zákazník, dvaja čakajúci v rade, ak je ich viac stlač tlačidlo", čim sa vysvetlilo nečakané objavenie sa dvoch nových pokladníčok.
Jednoducho manažment predajne LIDL (nožno aj ich centrály) stanovil rozumnú taktiku, ak je zákazníkov pri pokladniach málo, stačia dve pokladne a ostatní nech oddychujú alebo robia niečo iné, keď sa rad pri pokladniach predĺži, tak stlačia tlačidlo ich internej signalizácie, čim si privolajú ďalšie pokladníčky a zákazníci nemusia čakať.
Keby štát zrušil monopol Slovenskej pošty na listové zásielky a schopní manažéri z predajne LIDL by dostali možnosť zaviesť takýto systém aj na poštových priehradkách, ušetrili by zákazníkom veľa času, nervov a možno aj cena za poštové služby by poklesla voči monopolným cenám.