Lidl má schopnejších manažérov než Slovenská pošta

Tento pondelok som vzdal čakanie v rade na pošte v Bratislavskom APOLLO Business center.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (166)
www.lidl.sk a www.posta.sk
www.lidl.sk a www.posta.sk 

Slovenská pošta má v Bratislavskom APOLLO Business center svoju prevádzku. Priestory sú pekné moderné. Má 4 univerzálne prepážky a jednu balíkovú prepážku.

Keď som vošiel dnu tak fungovali dve univerzálne prepážky a pred každou čakali asi piati zákazníci. Postavil som sa do radu a čakal. Vybavovanie klientov pri prepážke sa vlieklo a noví klienti prichádzali. Za chvíľu bola hala pošty plná čakajúcich zákazníkov. Posun pri prepážkach minimálny. Pritom na pošte bolo viacero pracovníkov ako tí dvaja pri otvorených prepážkach. Takto ubehla štvrťhodina a aj môj voľný čas určený na podanie doporučeného listu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

List som si dal do kufríka a odchádzal za komentovania neschopnosti pracovníkov pošty otvoriť ďalšie univerzálne priehradky keď tu majú veľa zákazníkov.

Nedávno som bol na nákupe v predajni potravín LIDL. Zaujala ma jedna vec z akciovej ponuky, ktorú som dal do nákupného vozíka, k nej priložil ďalšie dve veci, ktoré pôvodne neboli v pláne nákupu a postavil sa do radu. Tiež tam mali viacero pokladní ale fungovali len dve. Stál som ako piaty v poradí a pripravoval sa na dlhšie čakanie, nakoľko všetky nákupné vozíky zákazníkov, ktorí sa tesne pred mojím príchodom z bokov zbehli, boli plné.

Lenže z ničoho nič došli z interných priestorov predajne dve nové pokladníčky a otvoril dve pokladne. Hneď som bol druhý na rade.

SkryťVypnúť reklamu

Najprv som si pomyslel, že dnes mám šťastie, lenže pravda bola úplne iná. Na vnútornej strane pokladne som si všimol tlačidlo s textom: "Jeden platiaci zákazník, dvaja čakajúci v rade, ak je ich viac stlač tlačidlo", čim sa vysvetlilo nečakané objavenie sa dvoch nových pokladníčok.

Jednoducho manažment predajne LIDL (nožno aj ich centrály) stanovil rozumnú taktiku, ak je zákazníkov pri pokladniach málo, stačia dve pokladne a ostatní nech oddychujú alebo robia niečo iné, keď sa rad pri pokladniach predĺži, tak stlačia tlačidlo ich internej signalizácie, čim si privolajú ďalšie pokladníčky a zákazníci nemusia čakať.

SkryťVypnúť reklamu

Keby štát zrušil monopol Slovenskej pošty na listové zásielky a schopní manažéri z predajne LIDL by dostali možnosť zaviesť takýto systém aj na poštových priehradkách, ušetrili by zákazníkom veľa času, nervov a možno aj cena za poštové služby by poklesla voči monopolným cenám.

Jozef Drahovský

Jozef Drahovský

Bloger 
Populárny bloger
  • Počet článkov:  1 245
  •  | 
  • Páči sa:  1 230x

Venujem sa analýzam v doprave a vývoju v oblasti informačných technológií. Zoznam autorových rubrík:  DopravaRôzneZoznam článkov

Prémioví blogeri

Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

765 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu