
Pripadá mi to ako právna anarchia. Nie pripadá, ale je!Ak niekto dostane príkaz zaplatiť pokutu a zaplatí ju obvyklým spôsobom napríklad ako napríklad Slovenskou poštou, bankovým prevodom alebo osobne v pokladni, nemal by existovať mechanizmus vymáhania takejto pokuty takmer po desiatych rokoch.
Takáto možnosť vyvoláva anarchiu a treba ju ihneď zmeniť.
Desať rokov je viac ako je archivačná doba väčšiny dokumentov. Je to dlhšia doba než je možné podať reklamáciu na Slovenskej pošte, je to dlhšia doba než je možné podať reálnu reklamáciu v peňažnom ústave, je to dlhšia doba než je možné zažalovať pracovníkov pokladne za neodvedenie peňazí.
Vlastne teraz môže hociktorá organizácia, či už štátna alebo súkromná, ktorej som bol povinných hocičo zaplatiť na základe rozhodnutia súdu alebo obdobného štátneho organu, vymáhať čokoľvek a z titulu dlhého obdobia od platby nemám možnosť dokázať, že druha strana peniaze dostala.
Ústrižok zo Slovenskej pošty nie je dokladom, že druha strana dostala peniaze, lebo ich pošta nemusela doručiť.
Výpis z peňažného ústavu nie je dokladom, že druha strana dostala peniaze, lebo nemuseli byť pripísané na cieľový účet v cieľovej banke.
Príjmový pokladničný lístok z pokladne pri platení v hotovosti nie doklad, že pokladníčka odovzdala peniaze organizácii pre ktorú pracuje. Mohla si ich nechať pre seba a jej príjmový doklad zničiť.
Takže občan tohto štátu pri lehote 10 ročného vymáhania nemá právnu istotu a môže žiť iba v strachu, že sa objavy niekto s exekúciou na majetok, na základe toho, že takmer pred desiatimi rokmi nedostala nejaká organizácia peniaze za ľubovoľný úradný poplatok, daň, odvody, povinné poistné, clo, pokutu a podobne. Pritom ľahko sa môže sať, že po takmer desiatych rokoch čušania narastie údajný dlh s úrokmi na astronomickú sumu prevyšujúcu majetok občana. Pritom nie je právna možnosť aby občan mohol dokázať, že uvedenú povinnosť si dávno splnil.
Podľa mňa je potrebne zjednotiť všetky lehoty tak, aby v prípade, oznámenia nesplnenia si povinnosti, mal občan právnu aj reálnu možnosť dokázať, že si svoju povinnosť splnil.
Ak je nárok reklamovať doručenie peňazí cez Slovensku poštu iba 12 mesiacov tak lehota na vymáhanie od občana, by mala byť o 1/3 kratšia, čiže 8 mesiacov, lebo opačne, predlžiť možnosť reklamácie u všetkých finančných inštitúcií o jednu tretinu viac, ako je lehota na možné vymáhanie.
Najlepšie by bolo keby naši vrcholní poslanci rozmýšľali a určili by maximálnu lehotu na vymáhanie podlžností od občanov (inak považovať povinnosť za splnenú), k nej pridali aspoň rok na nárok reklamovať doručenie peňazí cez finančné inštitúcie (podmienka licencie) a pridať dva roky pre minimálnu povinnú archiváciu dokumentov.