Pamätám si, že bývalý riaditeľ TV Nova Železný vo svojej relácii obhajoval potrebu reklamy v televízii. V podstate logicky tvrdil, že predaj reklamy je jeho jediný príjem peňazí a tú reklamu jednoducho musí vysielať aby mohol prevádzkovať televíziu a samozrejme nakúpiť vysielacie práva pre filmy a relácie. Týmto Železný (a jeho nasledovníci) urobil vlastne osvetovú činnosť a v dnešnej dobe sa už diváci nepýtajú na dôvod reklamy.
Dobre teda, reklamu akceptujem. Ale veľmi by sa mi hodilo a asi aj iným, keby sme vedeli ako dlho bude trvať reklamný blok. Veľkú väčšinu filmov, čo chcem pozerať si nahrám na video a potom ich pozerám neskôr a pre mňa vo vhodnejšom čase. Ak počas filmu narazím na reklamu, tak použijem tlačítko CM (preskočenie komercie) na ovládači, ktoré mi posunie pásku o 30 sekúnd. Teda každé stlačenie je tých 30 sekúnd. Alebo použijem rýchloposuv dopredu. Takto "preletím" reklamu a je to takmer v pohode.
Ale ako som povedal, uvítal by som, keby v tomto reklamnom bloku hore v rohu svietilo odpočítavanie (countdown) času do konca reklamy a tým aj do začiatku pokračovania filmu (relácie). Ja by som presne vedel, ako mám posunúť pásku na videu alebo pri priamom pozeraní presne viem aký mám čas na prestávočku alebo chvíľkové prepnutie na iný kanál. To by bola veľká pomoc pre tých, čo sú na reklamu alergickí alebo pre tých, čo nechcú byť ohlupovaní opakovanými ponukami (mierne povedané).
Tento návrh určite nie je prvý ani posledný a určite nepadne do oka komerčným televíziam a tiež zadávateľom reklamy. No čo už. Ale do návrhu zákona o reklame by sa niečo podobné mohlo niekedy dostať, však páni poslanci?