Nebudem sa tu bližšie rozpisovať o predstavení Láska (autor: Herman von Hardcore, divadlo GuNaGu), pretože tak už veľmi kultúrne učinil Huťa na jednom kultovom blogu .
Predpremiéra muzikálu RebeLOVE mi dala nové dôležité poznatky. Dôležitými faktormi kvality predstavenia sú prítomnosť režiséra a profesionalita hercov. Na predpremiére uvidí človek predstavenie, tak ako má naozaj vyzerať. Pri hereckých chybách režisér prerušuje výstupy a žiada hercov o zopakovanie scény.
Neskôr pri režisérovej absencii pristupujú herci k svojej práci často ležérnejšie. Napríklad na desiatej repríze Mizantropa si herec pri odchode z javiska zamenil rýchlu chôdzu zo scenára za mierny poklus.
Alebo pri legendárnej stodvadsiatejšiestej repríze Trojkráľového večera chýbal v zákulisí požiarnik.
Nový titul Radošínského naivného divadla má názov Hra o Láske . Na pozadí medziľudských vzťahov vinúcich sa na imaginárnej obrátenej priamke času skladá autor jednu veľkú a zaslúženú poctu rozhlasovému prijímaču – médiu, ktoré nám pomáha zahnať samotu, ale aj zoceliť kolektív. Médiu, ktoré nás poučí, ale si nás aj vypočuje.
V prvej päťminútovke režisér zaexperimentoval s prvkami čierneho divadla, keď úmyselne zhasol všetky svetlá a pri úplnej tme mali diváci možnosť počúvať dialóg manželov v panelákovom byte z obdobia nočnej Petržalky.
Nebudem vás na tomto fóre klišéovite a trápne pozývať do sedadiel divadelných sál, pretože bez lístka by vás tam nevpustili. A ako u Radošíncov tak aj v GuNaGu platí, že pokiaľ nemáte známosti, tak sa ku vstupenkám dostanete iba za cenu extrémne šťastnej náhody.
Na druhej strane je tu jar a šancu prežiť naozajstnú lásku máme všetci. Aj tí, ktorí nemajú možnosť sledovať pohyby na doskách, ktoré znamenajú svet. Tak teda neváhajme využiť túto možnosť. Určite to nebude na škodu. Láska, keď je naozajstná, tak stojí za to.
LÁSKA
Posledné tri divadelné predstavenia, ktoré som navštívil a vzhliadol, mali jedného spoločného menovateľa. Slovo Láska v názve. To je asi tak všetko fundované, čo dokážem o tom napísať.