čast 2:
polopravda: šaty nerobia človeka človek robý šaty aby vizeral ako ten okom si myslí že je človek
KONTAKTNY TANEC:
UCHOP: najlepší úchop pri tanci /ale nielen/ je za klúčové oblasti rotácie , teda :panva ramená a záhlavie
-tak skúste partnerovy nahmatať horné okraje lopaty bedrovej kosti . Sú to velké ploské do oblúka vytočené kosti ktorích horný okraj tvorí akýsi hreben . A práve vrchol tohto hrebena je situovaný tesne pod kožou v úrovni pásu z boku . vediet kvalitne nahmatať a citlivo ale isto fixovať túto oblast vám dáva moc nad partnerovou panvou , tým pádom práca panvy nmôže bit efektývne korigovaná alebo príjemne precitovaná /a to nielen pri tanci ehm ehm/
-ramená : príčina večiny problémou s ramenami je spôsobená kombináciou tahu prsných svalou a tahu gravitácie . Tah prsných svalou je mmožné korigovať tzv. kozením sa /lopatky sú tahané do zadu a dole/ toto je možné pri tanci reflexne dráždit jamným tahom prípadne hladkaním /škrabkaním ...ú tesne popri chrbtici /vystierače , v akupunktúre tadial idú centrálne dráhy/ . Nepriaznivý vpliv tahu gravitácie na ramená je zvýrezdnený oslabenými svalmy ramenného pletenca , preto je vhodné tieto svalove pertie hladkaním /škrabkaním.../ stimulovať a čo najčastejšie pri pohybe dvýhať lakte hore najlepšie až nad úroven ramien ,čož môže ulahčit prístup k partnerovmu krku . Pozor nie ej žiadané ani pohybovo zdravé dvýhať pri pohybe plecia , tie maju bit relaxované uvolnené.
TAZISKO: Práca s tažiskom je kapitola sama o sebe. na začiatok aspon ked už nemáte na čo mysliet myslite na svoje tažisko- prehlbuje to dýchanie /dodáva silu/ motorika je stabilnejšia pohyby ladnejšie ... . a že kde je - v podbruší . Konkrétne o tažisku snád neskôr ked sa doučím
každopádne vo svojej podstate je tanec o práci s tažiskom so súhybmy . Dokonalejší pohyb sa odlišuje od klasického vtom že pohyby sú vedené asynchronne a arytmicky to znamená že jedna končatina robý niečo iné ako druhá a to je velké umenie