Prízrak matematiky

Rezort školstva SR a jeho minister Tomáš Drucker chce pretlačiť matematiku ako maturitný predmet.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (6)

Rezort školstva SR a jeho minister Tomáš Drucker chce pretlačiť matematiku ako maturitný predmet. To v objektívnom podaní znamená znásilňovanie matematikou.

Všeobecný úvod 

Od chvíle zavedenia povinnej školskej dochádzky až dodnes je systém školopovinnosti neoprávnene násilníckym! Pôvodná snaha – nemať v krajine  analfabetov -  bola dobrá. Ale všetko ostatné bolo už od začiatku znásilňovanie.

Čo znamená školopovinnosť?

Dodnes je u nás zachovaný názov ZÁKLADNÁ ŠKOLA. Ale dodnes je k tomu základnému napáckané kadečo a ľudská dušička dieťaťa ani nevie, že sa dostala do zveráka, z ktorého niet vyslobodenia.
Najväčším zločinom tejto spoločnosti je,
že od šiesteho roku o dieťati už nerozhoduje rodič, ale štát !  
Kde sa stratilo právo? Právo rodičov nielen vychovávať a viesť SVOJE DETI v duchu doterajších spoločenských, morálnych i náboženských zásad ale aj právo chrániť ich pred ... a učiť ich odmietnuť... Zrazu štátny školský systém rodičom vychváti šesťročné dieťa do svojich spárov a vtláča mu do rozumčeka napríklad dobové deviačné modernizmy o práve určiť si pohlavie, ale nedáva mu právo na odmietnutie príkazov, ktoré sú v rozpore s jeho cítením. Lebo je ešte neplnoletý.  A deptá ho povinnosťou plniť príkazy. Lebo je školoPOVINNÝ.  

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ktosi kdesi rozhodne, čo sa bude v ktorom ročníku učiť, iný to nazve učebné osnovy a všetko pozmení a ďalší tam vsunie zrniečka svetového trendu a vystrnadí z učebnej látky staromódnosť. Keď sa to prefúkne cez legislatívu, zrazu sú bezmocní nielen učitelia a rodičia detí, ale aj samotný školský rezort. To sa týka všeobecne temer všetkých učebných  predmetov.

Temer každý z vás má plné vrecia takýchto príbehov. A vy starší si určite spomínate, že boli aj spolužiaci, ktorí mali na vysvedčení „nespôsobilý postúpiť do ďalšieho ročníka“. Prepadli. A nikto neskúmal, že jeden prepadol preto, že doma ich bolo v obytnej kuchyni osem a on nemal kde ani školskú tašku zložiť,  a druhý prepadol preto, že „darmo budeš pchať tekvicu do vody“. Ten prvý možno potreboval pomoc. Ten druhý preradenie do „pomocnej školy“.

SkryťVypnúť reklamu

Ministerstvo školstva prinášalo aj v minulosti chaotické nariadenia. Najprv „národná škola“, potom „osemročná škola“ hneď nato deväťročná a zase osemročná. A na druhom stupni jedenásťročka, kde sa maturovalo z matematiky, zatiaľ čo na odborných školách bolo štúdium štvorročné, ale matika len do tretieho ročníka. Teda poriadny galimatiáš. Na stavebnú fakultu som sa dostal  o rok neskôr ako spolužiačka zo základky, lebo ona maturovala na jedenásťročke a ja som maturoval na priemyslovke.

Exkurz  

V čase, keď som bol poslucháč Stavebnej fakulty SVŠT, štátny systém v Československu trýznil všetkých študentov na vysokých školách primitívnou komunistickou ideológiou. Kto chcel absolvovať vysokoškolské štúdium, musel absolvovať nasledovné predmety:
1. ročník – Medzinárodné robotnícke hnutie
2. ročník – Dialektický a historický materializmus
3. ročník – Politická ekonómia
4. ročník – Vedecký komunizmus
A keďže sa v roku 1968 politická pevnosť začala hýbať, tak sa vedecký komunizmus nahradil sociológiou a tú pichli do 5. ročníka. Zo všetkých týchto predmetov bola dvojsemestrálna skúška. Keď to spolu spočítate, tak to bol vlastne jeden rok štúdia naviac.

SkryťVypnúť reklamu

Znásilňovanie matikou

V šiestej triede vedľa mňa sedel spolužiak Stano, ktorý krásne kreslil a jeho tužka mala švih. Ibaže bol dutý z matiky. Nuž sme boli so spolužiakom Igorom pred koncom roka u matikárky poprosiť, aby nenechala Stana prepadnúť, lebo v ostatnom bol dobrý. A tak aj v siedmej a ôsmej... A na jedenásťročke mu asi prižmúrili obe oči, aby mu „dali“ z matiky zmaturovať. Lebo inak by sa nebol dostal na Akadémiu múzických umení. Skončil ako akademický maliar. A do dôchodku odchádzal z funkcie prodekana na akadémii umenia. Ibaže v základke musel trpieť, že je  “matikársky hňup“.
Ale - potrebuje umelec ovládať exponenciálne rovnice?

SkryťVypnúť reklamu

Na všetkých štyroch fakultách Slovenskej vysokej škole technickej bola dvojsemestrálna skúška z matiky ako „prvé sito“. Na stavebnej fakulte vtedy začínalo 800 poslucháčov a do druhého ročníka sa dostalo len 400. Zaujímavosťou bolo, že tí, ktorí maturovali z matematiky, teda tí z „jedenásťročiek“, mali na začiatku prvého semestra akýsi predstih pred „priemyslovákmi“, ktorí na priemyslovke v štvrtom ročníku matiku nemali. Ale paradoxné je, že tí aj oní mali matiku rovnako 3 roky, len sa preberal u tamtých  iný rozsah ako u oných.
Ale dôležité bolo, že skúška z matiky nerozlišovala s akým matematickým kapitálom študent nastúpil na vysokoškolské štúdium, ale s akými znalosťami prišiel po dvoch semestroch na skúšku.

Záver

Mám za to, že Tomy Drucker by mal prejsť najprv testom. Verejne! Aby verejne na písomke preukázal, či je matematicky gramotný. A ak by vyriešil logaritmickú kvadratickú rovnicu, a druhý príklad takú masnejšiu odmocninu, bolo by ho treba nie pochváliť, ale spýtať sa, na čo je to dobré, kde sa to dá využiť. No a ak by to nevyriešil, tak
prečo nútiť žiakov –  bez rozdielu ...

Dušan Seberíni

Dušan Seberíni

Bloger 
  • Počet článkov:  76
  •  | 
  • Páči sa:  138x

Som 20 rokov dôchodca. Živil som sa stavárinou a keď sa už mohlo, začal som predávať Biblie a kresťanskú literatúru. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karol Galek

Karol Galek

115 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu