Prví víťazi volieb sú už jasní.

Teda pokiaľ ide o objem prostriedkov ktoré boli firmám poukázané z transparentných účtov vrámci predvolebnej kampane. Takže kto je number 1?

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Položky, ktoré sa na výpise účtov objavujú najčastejšie sú priame platby firmám Facebook a Google. Strany Za ľudí, SaS a Sme Rodina im podľa Správy pre prijímateľa platili cez tretie firmy (ZenithMedia, Ideamedia, Odborne). Suma prostriedkov týmto dvom internetovým gigantom činí takmer 3 milióny €* (započítané boli len tie čiastky, ktoré mali v popise, že sú určené na online reklamu/kampaň, alebo priamo pre Facebook alebo Google) Súhrnné náklady všetkých strán na predvolebnú kampaň činili podľa výpisov na Transparentné účty 18.5 milióna €. Výdaje pre jednotlivé strany vyzerajú nasledovne:

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu
Obrázok blogu

Na základe adresných platieb sa dá odhadnúť, že tieto dve firmy si danú sumu rozdelili zhruba v pomere 2:1, teda 2 milióny € pre Facebook a 1 milión pre Google. Prekvapujúce je, že aj strany ktoré americký imperializmus a kapitalizmus moc nemusia im dosť štedro prispievali. Nuž ale taký je osud, keď jeden začne ostatní musia držať krok. Silne to pripomína evolučné "smrteľné konce" alebo také tie nezmyselné preteky v zbrojení. Je úplne jedno či jeden sok druhého zabije 6- alebo 8-krát. Už teraz sa dá povedať, že po prepočítaní vynaložených prostriedkov na získané hlasy budú niektoré strany žalostne neefektívne. S tým si po voľbách ale zrejme nebude nikto lámať hlavu. Žasol som, čo všetko mi Facebook v rámci kampane ukazoval. Niečo platené, iné zjavne zadarmo. Keď som videl niektoré skvelé výtvory z dielne politického marketingu tak som len "čumel" a musel skonštatovať, že to celé robia akoby zo zotrvačnosti, alebo len pre to lebo sa to má. Žeby fakt bolo lepšie keby sa dohodli, na sociálnych sieťach "neblbli" a ušetrené prostriedky venovali radšej na charitu. 

SkryťVypnúť reklamu

Ak je Facebook s približne 2 miliónmi € prvým z víťazov volieb na druhom mieste nie je Google. Je ňou firma JM Communication s 1,6 miliónom príjmu. Zvláštne, že ide o firmu, ktorá sa zaoberá jedlom a kultúrou :-). Ani 3. miesto však nemá Google s odhadovaným miliónom poukázaných prostriedkov isté, lebo na účet firmy ZenithMedia bolo poukázaných 1,1 milióna €. Táto firma však časť výkonov, ako bolo uvedené vyššie, len sprostredkovala.

Radovan Dvorsky

Radovan Dvorsky

Bloger 
  • Počet článkov:  15
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Ešte na strednej škole som sa charakterizoval ako človek, čo robí všetko na poslednú chvíľu. Hoci sa učiteľka mýlila, keď povedala, že taký nie som, nevzdávam to. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Anna Brawne

Anna Brawne

105 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

92 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

107 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

319 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu