Nakoľko som momentálne v zahraničí, tak reagujem až odstupom času. Mámsíce skončenú Ekonomickú univerzitu, ale nepovažujem sa za nejakéhosuperekonóma (vlastne to môžem povedať aj bez tej predpony super).Všetci vieme ako to na Slovensku s vysokými školami v skutočnosti je aľudí ako som ja, sú tisíce. Navyše, momentálne pracujem v jednejlondýnskej kaviarni a umývam tam šálky po anglických bankároch (to by omne snáď stačilo, zvyšok sa o sebe určite dozviem v diskusii). Rád bysom preto na tieto články zareagoval ako spotrebiteľ (toto právo misnáď nezoberie nikto).
Vo všeobecnosti si myslím, že banky na Slovensku prešli od roku 1998kus cesty. Zlepšila sa azda každá banka a pravdepodobne aj v každejoblasti. Momentálne naozaj nemám obavy uložiť svoje úspory do žiadnej znich. Aj preto si čoraz viac všímam "detaily", nielen ukazovatele akovýška vkladov, výška pohľadávok či hospodársky výsledok. A terazkonkrétne k VÚB.
Aj keď nie som jej klientom čo sa týka bežného účtu, prichádzal som sňou do kontaktu pomerne často. Začalo sa to niekedy v lete minuléhoroka. S kamarátmi som sa vybral na výlet do Poľska a potreboval somzloté. Samozrejme som si výmenu peňazí nechal na posledný deň. Prišielsom k okienku, kde sedela naozaj nepríjemná banková úradníčka. Už ztoho som bol dosť prekvapený, lebo predtým som mal pocit, že to sa už vbankách stať nemôže. Zdesenie nastalo až o pár sekúnd. Povedala mi, žeak chcem poľské zloté, musím o to požiadať 3 (slovom: tri) dni vopred!Menu susedného štatu proste nemá jedna z najväčších bánk na Slovenskuokamžite k dispozícii v pokladni . Zdôrazňujem, že som chcel zameniťasi 4.000,- Sk (slovom: štyritisíc slovenských korún). Ešte že je vcentre Bratislavy bánk ako maku. Vo vedľajšej SLSP mi to zamenilibezproblémov hneď a ešte ma obsluhovala príjemná úradníčka.
O pár týždňov na to som sa vybral na dobrodružnú cestu do Londýna.Potreboval som zameniť asi 1.000 libier. Neviem prečo, ale zasa somišiel najskôr do VÚB. Čo myslíte, ako som dopadol?? Nie, nie, žiadnetri dni vopred. Tentokrát som mohol dostať túto tvrdú menu hneď. Avšak,len 500 libier. Super, to mi naozaj pomohlo. Išiel som do ČSOB a dostalsom toľko libier, koľko som potreboval.
Pred cestou do Londýna som potreboval zaslať výpis z účtu na mojulondýnsku adresu. Moja banka (ČSOB) mi to po menších problémochzariadila. Môj kamarát, ktorý MAL (zdôrezňujem minulý čas) účet vo VÚBsa toho nedočkal. Najskôr sa ho bankové úradníčky pýtali na čo to vôbecpotrebuje (osobne som to považoval za veľmi urážajúce), neskôr sa s týmtrápili veľmi dlho, chodil tam asi štyri dni až mu nakoniec povedali,že nie sú schopní to spraviť. Áno, jedna z najväčších bánk na Slovenskuvám nie je schopná poslať výpis z účtu do zahraničia. Ak toto nie jehanba, tak ja už neviem! (len pre zaujímavosť, kamarát si otvoril účetv TABA a tiež to nebol problém).
Pred pár dňami som sa musel na pár dní vrátiť súrne na Slovensko. Okreminého som pomáhal mojej babke pri zakladaní účtu. Nepoučenýskúsenosťami predtým, zasa sme šli do VÚB. Samotné založenie trvaloneuveriteľnú vyše hodinu. Ponúkli nám účet flexi, čo znamenalo, že smesi flexibilne mohli vybrať len tie služby, ktoré naozaj potrebujeme.Bol dokonca taký flexi, že niekedy ani samotná banková úradníčkanevedela, čo nám vlastne ponúka. Okrem iného sme požadovali internetbanking. Mal začať fungovať na druhý deň (zasa treba zdôrezniť minulýčas). Nefungoval tri alebo štyri dni na to. Keď sme sa na to boli potompýtať na druhej pobočke, zistili sme, že nám vôbec neotvorili taký účetako sme požadovali. Ďakujeme pekne!
Na záver odkazy pre horeuvedených pánov:
pre pána Baťu:
1. je viacej dôvod na to, aby ste odišli z VÚB
2. ako šéfredaktor týždenníka, ktorý vyhlasuje banku roka by ste malizvážiť (rozšíriť) kritéria pri posudzovaní, aby sa vám potom nestalo,že chcete odísť z banky, ktorá skončila v minulom roku na treťom mieste
3. svoj blog som radšej umiestnil na sme.sk, pretože si nie som celkomistý, či by som vašich zaneprázdnených čitateľov svojím článkom nenudiľa oni by potom čas strávený nad jeho čítaním ľutovali
pre pána Spurného:
1. na článku p. Baťu nebol vôbec problém "chytľavý" titulok, skôr to,že ako zaneprázdnený šefredaktor nestihol postrehnúť všetky nedostatky
2. v úvode som o sebe písal preto, aby bolo jasné, že nie somšéfredaktor ekonomického časopisu ani verejne známa osoba. Preto naozajnečakám, že by ste na môj článok akýmkoľvek spôsobom reagovali.