„Milý“ ujo predavač ju odzbrojil slovami: „Každé rifle púšťajú aj počas nosenia, to nie je chyba výrobcu a na oboch veciach máte napísané – nestálofarebné!“ Toľko klamstva som v jednej vete už dávno nepočula, má to zjavne dobre naučené. Hmm, ja si však nemyslím, že výraz nestálofarebné, označuje oblečenie, ktoré bude púšťať na bledšie látky. (Úbohý predavač, zrejme mu doteraz každé rifle púšťali aj na oblečenie, pretože asi nakupuje v tomto obchode.) Veci mojej spolužiačky sa zhruba tri týždne „reklamovali“, teda údajne testovali. Nedá sa povedať, že pochodila až tak zle, sveter jej vymenili za druhý, bohužiaľ, rifle nie. Keď sa opýtala, akou formou prebiehal test, dozvedela sa, že po nohaviciach šúchali bielou handričkou a nič, nezafarbila sa. Keďže reklamácia nohavíc nebola úspešná, vyskúšali sme tento ťažký test aj my. Naše prekvapenie nebolo veľké, keď bola handrička po pár sekundách modrá. Iná „milá“ pani predavačka z tohto obchodu kamarátke odporučila, aby nosila tmavšiu bielizeň a kúpila si čiernu kabelku. „ Pred chvíľou tu bola jedna pani, kvôli reklamácii červeného trička, čo púšťa, a tiež sme jej to neuznali,“ hrdo podotkla predavačka. Toto by som ja, na mieste predavačky (navyše, ak sa tým snaží obhájiť ich zvláštny postoj, resp. klamstvo ) určite zamlčala a „nechválila“ by som sa tým, že reklamácií tohto typu je viac. Ako však postupovať ďalej? Kamarátke som odporučila, aby zavolala na práva spotrebiteľa, kde potvrdili, čo sme predpokladali, že by jej mali vrátiť peniaze a uhradiť aj škody, ktoré boli spôsobené na iných veciach. Tiež ju odporučili na nezávislé test centrum, ktoré sa nachádza v Žiline. Bolo by fajn poslať rifle do daného test centra, veď by jej vrátili peniaze a dostala by aj odškodné, ale, vždy sa nájde nejaký zádrheľ. Také testovanie aj čosi stojí, a to 900,- Sk a treba dať povolenie, že z riflí sa môže strihať, na čo zrejme spolužiačka nepristúpi, i keď ja si myslím, že v jej prípade je risk zisk. Pravdepodobne teda bude i naďalej pravidelne navštevovať tento obchod, no nie za účelom nákupu, ale opakovanej reklamácie. Bude im ukazovať poškodené veci, atď... Snáď raz dostanú rozum, a ak nie, možno pomôže vytrvalosť v otravnosti. A tak, hor sa po obchodoch!...
Reklamácia
V jednom nemenovanom, podotýkam, že značkovom, Hlohovskom obchode predávajú také zázračné rifle, z ktorých vám zmodrie oblečenie, ktoré sa ich dotýka, napríklad spodná bielizeň. Dievčatá, ak mávate problém s tým, že sa vám nehodí kabelka k tričku, je to vyriešené - zo zeleného svetra, ktorý tam nájdete, vám zaručene zozelenie aj kabelka. Tento zázrak nekvality sa prihodil aj mojej spolužiačke. Ako rozumná gymnazistka, ktorá utratila dosť peňazí za oblečenie, čo púšťa, rozhodla sa ho reklamovať. Jej snaha však bola márna...