Ten rok od prvej vážnej havárie som vo svojej knihe „Atómový hrad“ nazval „jazdou na tigrovi“ .Bolo nezodpovedné, že po prvej takmer fatálnej havárii z 5.1.1976 bola zmrzačená elektráreň znovu uvedená do prevádzky a pracovala v dispečerskom režim pre plnenie plánovanej dodávky. Výsledkom bola práca v strese spôsobená tlakom na plnenie plánu. Bližšie sa tejto problematike venujem v spomínanej knihe . Obsahuje ucelené a doplnené blogy „História atómky A-1“ a „Atómový hrad A1-V1“ aj s ilustráciami. Môžete si ju stiahnuť z mojej stránky
https://vietor.webnode.sk/_files/200000865-b3e24b48a4/ATOMOVY%20HRAD.pdf
Do pozornosti opäť dávam blog súdruha Naniáša , ktorý obsah tejto práce označil za súbor nepresností, strašení, či doslova technických hlúpostí... A odvoláva sa na prácu špecialistov z A-1 o haváriách na A-1, ktoré ja opisujem detailne a s jej obsahom polemizujem.
Odvoláva sa na demokratickú diskusiu, pričom tento jeho postoj nemožno označiť inak ako typicky pre komunistické časy v ktorých sa on sám pasoval za odborníka aj v otázkach, o ktorých nemal ani šajnu.
Ale ako povedal Cato - Kartágo musí byť zničené...
Pozri https://nanias.blog.sme.sk/c/474741/atomove-hrady-a-zamky-pana-ernesta-jezika.html