Na druhej strane, predstavujú zároveň lacný a efektívny spôsob šírenia reklamy. Veľa, hlavne začínajúcich podnikateľov sa snaží zviditeľniť prostredníctvom letákov vhodených do schránok vo vybranej lokalite. Čo ale s reklamou o ktorú ľudia nemajú záujem? Dokonca niektorým spôsobuje hysterické záchvaty, preplnené schránky a zbytočné debaty ako jej zabrániť, či dokonca predísť. Keby sa tak mohli dať do spamu ako nevyžiadaná elektronická pošta.
Mnoho ľudí o istý druh letákov záujem má a iný druh ich do nepríčetnosti obťažuje. Napríklad, ak ste milovník prírody ako Arnold, leták na zraz ochrancov vtáctva by ste do schránky dostať chceli, avšak leták núkajúci zľavu na gélové nechty Vám je úplne zbytočný. Riešením je nainštalovať si na svoju schránku „spam filter“. Na schránku môžete nalepiť kladnú výzvu o aký druh reklamy máte záujem, prípadne zápornú, o aký druh záujem nemáte. Pri takomto bizarnom variante by ste síce roznášačom letákov skomplikovali roznos, avšak vy by ste sa uchránili zvýšenému tlaku pri každom otvorení preplnenej schránky.

Pre ľudí, ktorí sa chcú dobrovoľne vzdať informácií o akciových ponukách, o novinkách miestnych podnikateľov, či nebodaj o fiktívnych výhrach, je riešením označiť si schránku zákazom vhadzovania reklamných materiálov. Nech je dôvod byť odporcom reklamných letákov akýkoľvek, zákonom však takáto forma reklamy zakázaná nie je. Zákon o reklame upravuje len adresné šírenie reklamy, pričom reklama sa nesmie šíriť adresne, ak adresát doručenie reklamy vopred odmieta. Bolo by pre suseda Arnolda riešením umiestniť si na poštovú schránku nápis „Nevhadzujte reklamu“? Je reklama vhodená do poštovej schránky šírená adresne? Po intenzívnom googlovaní som sa k jednotnému názoru nedopátrala. Leták, na ktorom obchodník ponúka tovar alebo služby predsa nemá adresu, neobsahuje meno adresáta. Vaše prianie v podobe nápisu na schránke nie je rozkazom, a teda je možné, že aj v schránke opatrenej nápisom „Nevhadzujte reklamu“ sa z času na čas nejaká objaví. Navyše je v mnohých prípadoch nemožné dokázať, kto vám reklamné letáky do schránky vhodil.
Katarína Zalaiová