Akciové letáky

„Zas letáky!! Vždy mám plnú schránku letákov!“ hromží takmer každé ráno sused Arnold, akoby to bolo za každým viac a viac nečakané, že sa tam objavia. Raz leták zo supermarketu, raz na výpredaj lacných tovarov v kultúrnom dome, potom z miestnej realitky a sem-tam leták od kozmetičky, manikérky, či kaderníčky. „ Nič iné nerobím len premiestňujem haldy papiera zo schránky do koša. Koľko nevinných stromov muselo padnúť za obeť!“ pokračuje v rozčuľovaní ako vášnivý milovník prírody. Pravdou však je, že reklamné letáky sú témou číslo jeden pre väčšinu ľudí s poštovými schránkami, a to nielen pre nehorázne plytvanie papierom, ale z omnoho pragmatickejšieho dôvodu. Lenivosť. Letáky je potrebné zo schránky vybrať, zúrivo skrčiť, či roztrhať, hodiť do koša a potom hodiť kôš do ešte väčšieho koša, tzv. kontajnera.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na druhej strane, predstavujú zároveň lacný a efektívny spôsob šírenia reklamy. Veľa, hlavne začínajúcich podnikateľov sa snaží zviditeľniť prostredníctvom letákov vhodených do schránok vo vybranej lokalite. Čo ale s reklamou o ktorú ľudia nemajú záujem? Dokonca niektorým spôsobuje hysterické záchvaty, preplnené schránky a zbytočné debaty ako jej zabrániť, či dokonca predísť. Keby sa tak mohli dať do spamu ako nevyžiadaná elektronická pošta.

Mnoho ľudí o istý druh letákov záujem má a iný druh ich do nepríčetnosti obťažuje. Napríklad, ak ste milovník prírody ako Arnold, leták na zraz ochrancov vtáctva by ste do schránky dostať chceli, avšak leták núkajúci zľavu na gélové nechty Vám je úplne zbytočný. Riešením je nainštalovať si na svoju schránku „spam filter“. Na schránku môžete nalepiť kladnú výzvu o aký druh reklamy máte záujem, prípadne zápornú, o aký druh záujem nemáte. Pri takomto bizarnom variante by ste síce roznášačom letákov skomplikovali roznos, avšak vy by ste sa uchránili zvýšenému tlaku pri každom otvorení preplnenej schránky.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Spam Filter
Spam Filter 

Pre ľudí, ktorí sa chcú dobrovoľne vzdať informácií o akciových ponukách, o novinkách miestnych podnikateľov, či nebodaj o fiktívnych výhrach, je riešením označiť si schránku zákazom vhadzovania reklamných materiálov. Nech je dôvod byť odporcom reklamných letákov akýkoľvek, zákonom však takáto forma reklamy zakázaná nie je. Zákon o reklame upravuje len adresné šírenie reklamy, pričom reklama sa nesmie šíriť adresne, ak adresát doručenie reklamy vopred odmieta. Bolo by pre suseda Arnolda riešením umiestniť si na poštovú schránku nápis „Nevhadzujte reklamu“? Je reklama vhodená do poštovej schránky šírená adresne? Po intenzívnom googlovaní som sa k jednotnému názoru nedopátrala. Leták, na ktorom obchodník ponúka tovar alebo služby predsa nemá adresu, neobsahuje meno adresáta. Vaše prianie v podobe nápisu na schránke nie je rozkazom, a teda je možné, že aj v schránke opatrenej nápisom „Nevhadzujte reklamu“ sa z času na čas nejaká objaví. Navyše je v mnohých prípadoch nemožné dokázať, kto vám reklamné letáky do schránky vhodil.

SkryťVypnúť reklamu

Katarína Zalaiová

esc-sr

esc-sr

Bloger 
  • Počet článkov:  36
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Bezplatne pomáhame občanom s riešením cezhraničných spotrebiteľských sporov. Európske spotrebiteľské centrum v SR je súčasťou európskej siete, ktorá pozostáva z 30 centier, po jednom centre v každom členskom štáte EÚ, na Islande a v Nórsku. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

91 článkov
INESS

INESS

108 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Radko Mačuha

Radko Mačuha

228 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu