
Preto sa radšej budem venovať téme človeka, ktorý so zámerom dozvedieť sa svoju budúcnosť (niektorí aj minulosť!!) využíva služby audiotexových veštíc a veštcov .
Povinnosť uviesť sumu za uskutočnený hovor je ako ochranný mechanizmus peňaženiek veštby-chtivých ľudí úplne nedostačujúca. Veď minule si akýsi pán chcel nechať vyveštiť, kedy a či vôbec sa zlepší jeho finančná situácia. Čudujte sa, odpoveď veštca neznela, že ak okamžite položí slúchadlo, prípadne ak na mobile stlačí červené tlačidlo. Miesto toho sa veštec na dlhé (drahé) sekundy zahľadel do priezračnej gule a ďalšie dlhé (drahé) sekundy začal hovoriť nezrozumiteľnú hatlaninu akejsi veštby.
Lenže, tento pán sa aspoň dovolal a bolo mu vyveštené, čiže aspoň tých niekoľko 100 eur minul užitočne. Koľkí minú aj viac a to iba čakali v poradí, kým uvedenému pánovi veštili zlepšenie finančnej situácie. Môj kamarát konšpirátor Boris mi presvedčivo tvrdí, že pán so zlou finančnou situáciou bol určite nastrčený, aby sa ľudia s ozajstnými problémami nedostali do poradia a aj tak platili, lebo veštec v skutočnosti nevie veštiť. Či ste fanúšikmi konšpirácii alebo nie, vždy sa nájdu ľudia, ktorí vytočia číslo televíznej veštiarne, napriek tomu, že je tam uvedená nemalá suma za minútu hovoru. A nevravte mi, že si niekto môže myslieť, že mu vyveštia osud za minútu. To by bol na môj vkus príliš krátky osud.
Ak ľudia volajú do televízie za účelom, aby im bolo vyveštené, zrejme je podľa nich úplne v poriadku, že platia nielen za čas kedy im veštec veští, ale aj za čas kedy len čakajú na telefónnej linke a teda čakajú, kým veští iným (snáď). Ak by tí istí ľudia prišli do kaderníctva a kaderníčka by im povedala, že nech sa posadia, o chvíľu budú na rade, a za minútu čakania zaplatia 1 eur, väčšina by do takého kaderníctva ani nevkročila. Ak by sa aj niekto rozhodol čakať, určite by sa opýtal koľký je v poradí a ako dlho to asi bude trvať. Keď si systém televíznych veštiarní (ale aj kvízov) premietneme do takejto nevirtuálnej situácie, zrazu sa nám zdá absurdný. Myslím, že ak by sa volajúcim ozval v telefóne obsadzovací tón, alebo klasická hláska „na volanej linke prebieha iný hovor...“ ľudia by pochopili, že všetci veštci sú obsadení a to bez toho, aby platili.
Katarína Zalaiová