Teraz konkrétne jedna reklama začína slovom nevyp*rdnite sa...
Nie je to vrchol neslušnosti, ale nepatrí sa. Lenže sú reklamy, ktoré zachádzajú aj ďalej.
Niektoré reklamy znejú ako mravné ohrozovanie mládeže. Neslušné slová, gestá, ktoré navádzajú na násilie.
Banka 365 v súčastnosti má mierne a príjemné reklamy. ,,Ľudia, nechceli by ste platiť menej? Uhum," prikyvujú ľudia, sú viacerí, na tvárach vidieť očakávanie, že prichádza niečo príjemné, čo im zlepší život. To je dobrá reklama.
Ale prepáčte banka, ja si pamätám jednu z prvých vašich reklám, ktorá bola veľmi negatívna.
V okienku banky sedela driemajúc pani úradníčka a nejaký hlas nabádal, že ju treba odtiaľ vyhodiť.
Hlas bol mladistvý a hovoril mládežníckym štýlom, teda to znamená, že sa prihováral mládeži, novým klientom v bankách.
Potom sa načiahla k nej veľká ruka, chytila ju za plece a z pani bol už len obrázok na papieri, napriek tomu zúfalo kričala o pomoc, ale ruka ju zahodila. Text si nepamätám, ale akčný útok na nevinnú úradníčku banky si doteraz roky pamätám. Tá reklama bola hrozná. Ako mohla byť pustená na obrazovku? Dávali ju niekoľkokrát denne, dlhší čas. Bola to mladícka nerozvážnosť novej banky?
Bolo to jasné navádzanie na násilie a cieľová skupina boli mladí. Reklama mala upozorniť mládež, aby si uvedomili, že banka je zbytočná, peniaze môžu platiť aj cez internet, táto banka vytvorila možnosť. Vtedy založili banku bez kamennej budovy. Časom prišli na to, že lepšie je, ak majú aj budovu a zároveň sa dá platiť aj cez internet.
Ak na to pozeráme bez morálnych zásad, reklama bola vtipná, nápadná a upútala. Ale povedzme si úprimne toto je správna cesta? Nabádať niekoľkokrát denne na násilie prostredníctvom reklamy je mravné ohrozenie mládeže.
Vy si možno poviete, že ktože už len tie reklamy pozerá!
Veľa ľudí, hoci aj ja, aj veľa iných. Keby to tak nebolo, reklamy by netočili, stoja veľa peňazí a námahy. Aj deti majú rady reklamu, hovoria, že sú lepšie ako rozprávky.
Chvályhodné je, že táto banka upustila od agresívnych reklám a teraz sú skvelé, prívetiví, ja ich milujem. Vítam, že svoj štýl zmenili. Prehodnotili, alebo mali na reklamu negatívnu reakciu. Ich reklamy aj teraz sú denne na obrazovke a sú zaujímavé, nápadité aj bez agresie.
Milí tvorcovia reklám..., alebo objednávateľov má osloviť? Vy už viete na čo chcem upozorniť, ale neviem komu to mám adresovať.
Všetko musí mať hranice, tvorca by mal vedieť, čo je ešte únosné z morálneho hľadiska a čo je už cez čiaru, hoci aj v reklame. Mal by byť nejaký kontrolný orgán, ktorý pred uverejnením posúdi vhodnosť? To neviem, ale stáva sa, že autori sa dajú uniesť.
Ja som sa zamerala na reklamy, tie sú najčastejšie v televízii, ale aj správy by mali byť v slušnom jazyku a aj všetko iné, čo dajú na obrazovku. Nie vypípať slová chceme, ale natočiť všetko bez vulgárnych slov.
Teraz si poviete, že v živote je to tak. Áno, lebo sme ľahostajní, skloníme hlavu a zatvárame oči, uši pred tým čo sa nerobí správne a dávame veľký priestor ľuďom, ktorí nemajú zábrany. Práve mienkotvorná televízia to umožňuje.
Ale povedzme si, všetci sme takí, že nám je jedno?