Harlem Shake - Life Fake

Ďalší internetový "meme" fenomén. Na začiatku videa 15 sekúnd hrá skladba Harlem Shake. Do toho sa jeden človek z menšej či väčšej skupiny začne (väčšinou celý) natriasať (v tom lepšom prípade do rytmu). Ostatní účinkujúci sa tvária, akoby tam nebol.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (9)

Strih

Zvyšných 15 sekúnd sa natriasajú všetci. Koniec.

Pre lepšiu predstavu stačí do youtubu napísať "Harlem Shake" a pozrieť pár videí.

Francis Schaeffer1 opisuje najstrašnejší problém moderného človeka (dnes používame slovo postmoderný) ako stratu nádeje na objektívne, všeobecné poznanie. To znamená, že na základe tradičnej logiky (A nie je negované A; ak A je pravda tak potom negované A je nepravda) nie je možné dospieť k jednotnému, objektívnemu poznaniu pravdy o zmysle života. Z toho ďalej plynie odmietanie tejto normálnej logiky a taktiež skutočnosť, že ak

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
  1. človek používa len logiku, privedie ho to k beznádeji, strate zmyslu a významu života. Logika k viere nevedie.

  2. sa predsa len rozhodne "veriť" niečomu alebo v niečo, musí urobiť "skok viery," t.j. veriť niečomu bez akýchkoľvek racionálnych predpokladov alebo súvislostí. Viera nemá racionálne opodstatnenie.

Podľa Schaeffera si mnohí dnešní ľudia toto intelektuálne rozpoloženie priamo neuvedomujú, ale ono je napriek tomu zakorenené v ich podvedomí, resp. povedomí (sic!). A ako je historickým pravidlom, z intelektuálneho rozpoloženia spoločnosti vychádzajú umelecké a kultúrne prejavy. Harlem Shake je jedným z výborných obrazov tohoto spoločenského nastavenia a nesie typické kultúrno-umelecké znaky postmodernizmu. A ak Harlem Shake vnímame v širšom kultúrno-umeleckom kontexte, tak možno aj dôkazom.

Prvá scéna: Jeden človek sa zrazu začne natriasať do hudby. Prečo? Ostatní ho vôbec nevnímajú, vôbec nereagujú. Spojitosť medzi ním a zvyškom sveta je nulová. Ostatní nechápu jeho dôvod na natriasanie sa a evidentne ich to nezaujíma. Posmodernistická juxtapozícia, kontrast, nesúvislý pluralizmus, miešanie štýlov, malý dôraz na racionalitu.

SkryťVypnúť reklamu

Strih

Druhá scéna: Natriasajú sa všetci, ale každý sa natriasa inak a často i inak vyzerá. Nikoho nezaujíma, ako a prečo sa ostatní pridali k tomu iniciátorovi. Žiaden dôvod. Nikoho nezaujíma, ako sa natriasajú ostatní. Žiadna spojitosť. A opäť nesúvislý pluralizmus.

A koľkí z tých, ktorí Harlem Shake praktizujú, si uvedomujú, čoho sú vlastne súčasťou?

1. SCHAEFFER, F.: Ten, který je skutečností.

Použitá literatúra:

SCHAEFFER, F.: Ten, který je skutečností. Praha: Návrat domů, 1994. s. 9-44. ISBN 80-85495-02-3

GRENZ, S.: Úvod do postmodernismu. Praha: Návrat domů, 1999. 200 s. ISBN 80-85495-74-0

Ilustračné foto:

SkryťVypnúť reklamu

http://www.chymfm.com/files/harlem-shake.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=OioDhOYhz7k&feature=youtu.be

Šimon Evin

Šimon Evin

Bloger 
  • Počet článkov:  19
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Píšem, lebo rád píšem :) As simple as that. Zoznam autorových rubrík:  RecenzieÚvahy, komentárePoéziaOstatnéPríbehy

Prémioví blogeri

Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
INEKO

INEKO

117 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

147 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,087 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu