Bolo treba prijať odvážne a zodpovedné rozhodnutie pre modernizáciu železničnej dopravy. Zvlášť v čase, keď cesty sú preťažené a rozbité a železnice nevyťažené a zadlžené. Zároveň sme vytvorili prirodzený tlak na štátneho prepravcu na zvyšovanie kvality služieb a návratu cestujúcich na tento osvedčený spôsob prepravy, ktorý je za prirodzených podmienok ekonomickejší, ekologickejší a bezpečnejší než iné druhy dopravy. Bola modernizovaná aj opotrebovaná infraštruktúra – koľajnice, nástupištia, stanice. Začali vznikať moderné P+R (park and ride) parkoviská a zastrešenia pri staniciach. Štátna spoločnosť ZSSK dostala v tom čase tiež kontrakt na 10 rokov s tým, že štát môže postupne liberalizovať až tretinu objemu osobnej železničnej dopravy vo verejnom záujme. Zároveň ZSSK získala cez eurofondy a štátny rozpočet 32 nových elektrických a dieselových vlakových súprav. Vynoví to zhruba štvrtinu jej zastaranej a poruchovej vlakovej kapacity. Férová konkurencia je výhodou pre občana i pre zdravé financie štátu. Dá sa získať viac za menej peňazí: viac prepravy cestujúcich, viac km nových diaľnic, viac liekov, služieb... Inej cesty nemáme, ak chceme naozaj konsolidovať deficitné verejné financie a zároveň udržať hospodársky rast.
Teší ma úspech súkromného prepravcu, pretože je to o ľuďoch a pre ľudí. Ľudia môžu mať radi železnicu. Odvaha, zodpovednosť, transparentnosť - to boli zásadné prvky a mantinely práce Ministerstva dopravy za môjho pôsobenia. Vytvorili sme veľký rezort, ktorý reprezentuje zhruba 15 % tvorby HDP Slovenska. Je v ňom veľký potenciál na modernizáciu regiónov, infraštruktúry a rozvoj celej krajiny. V Berlíne na spolkovej úrovni Nemecka je podobné ministerstvo. To ma uisťovalo o synergii, ktorú aj my potrebujeme pre úspech našej krajiny. A je to práve odvaha, zodpovednosť a pracovitosť, ktoré sú potrebné aj dnes na MDVRR SR. Od nástupu Jána Počiatka počúvame, aký katastrofálny stav mu Figeľ zanechal. A pritom by stačilo menej rečí a viac snahy a zmyslu pre zodpovedné rozhodnutia. Ako to bolo v prípade modernizácie a revitalizácie dlho zanedbávaných železníc. Minister Počiatek mal otvorené dvere pre rokovania s ďalšími záujemcami o prepravu osôb na našich tratiach. Rozhovory nedotiahol, ba ani v nich nepokračoval. Ako hovoria v Čachách – skutek utek. Opäť jedna z aktivít, ktoré samé dokazujú, že sú dobré, ale minister v nich nepokračuje.
Teší ma úspech prvého súkromného prepravcu, no jedna lastovička leto nerobí. Treba v dobrých krokoch pokračovať. Máme regióny, na severe, na východe i na západe, kde sú potrebné takéto inovácie. Regionálna vlaková doprava u nás je pod priemerom EÚ. Aj pre odbornú verejnosť bolo sklamaním zrušenie veľkej modernizačnej investície – podzemnej stanice Filiálka v centre Bratislavy, ako súčasti medzinárodného železničného koridoru Paríž – Stuttgart – Viedeň – Bratislava.
http://www.changenet.sk/?section=kampane&x=677817
Dielo by výrazne pomohlo preťaženej doprave, slovenským stavbárom a našej ekonomike. Vďaka výhodnej cene vygenerovanej v súťaži by zostalo dosť peňazí aj na koľajové tram-train vozidlá pre hlavné mesto. Namiesto toho sa dnes evidentne nekompetentne pripravuje nákup IBA obrovského počtu električiek. Na nerozumné a nekompetentné rozhodnutia doplácajú daňoví poplatníci a občania Slovenska. Pomôže to cudzej ekonomike a možno niekoľkým zainteresovaným zo zoznamu „istotných“. Nie však zamestnanosti, rozvoju a skutočnej modernizácii Slovenska.