
Tento návrh je prerokovaný s vedením spoločnosti Slovak Lines a môj odborný team vyčíslil, koľko to bude župu stáť. Hovoríme zhruba o sume 1,2 milióna eur ročne. Župa dnes dotuje dopravu sumou okolo 8 miliónov eur ročne, takže až také dramatické zvýšenie to nepredstavuje.
Nakoniec to však ani zvýšenie nemusí byť. Máme tu hneď niekoľko zdrojov, kde sa peniaze na úplnú dotáciu víkendovej prímestskej autobusovej dopravy dajú získať. Napríklad:
1. Minulý rok minul BSK na svoju prevádzku o1,7 milióna eur viac, ako vroku 2011 (mzdy, nákupy, poistky....atď.). To máte hneď peniaze na dotáciu dopravy.
2. Vtomto roku majú tieto isté výdavky vzrásť o neuveriteľných 6,8 milióna eur. A to už je sila, to už nehovoríme o sume 1,2 alebo 1,5 milióna ušetrených eur, ale o viac ako piatich miliónoch!!!
Mimochodom - aktuálny Bratislavský župan (a dokonca ani jeho brat :-) ) nikdy nevysvetlil, kde preboha živého minú ročne o toľko peňazí viac?
Víkendová prímestská autobusová doprava teda môže byť pokojne zdarma. Nie je to však samoúčelné opatrenie. Tento kraj je krásny a ideálny pre víkendové výlety. Mám to všetko menovať? Pezinok, Sv. Jur, Modra a celý vinársky región, alebo letný Senec a jeho kúpaliská, alebo krásne Záhorie a Karpaty? Každý si vyberie a rodiny s deťmi (a ktokoľvek, kto bude chcieť) môžu tráviť víkendy v Bratislavskom kraji.
Je to jednoduché manažérske rozhodnutie, ktoré sleduje dva ciele. Poskytnúť obyvateľom kraja vyšší občiansky komfort a lepšiu verejnú službu a zároveň ich motivovať ku domácej víkendovej turistike, ktorá prinesie peniaze aj pre podnikateľov v našom kraji.
PS: Pre skeptikov dodávam, že verejná doprava zadarmo funguje napr. v Talline :-)