Dodávateľský reťazec ušitý na mieru pre módny priemysel. Má to zmysel?

Módne spoločnosti budú v roku 2024 čeliť ekonomickým prekážkam, technologickým zmenám a rastu konkurencie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Skúsenosti z posledných rokov ukazujú, že módny priemysel dokáže naozaj cieľavedome prekonávať rôzne výzvy. Spomeňme si na pandémiu, kedy spotrebitelia rýchlo prekonali počiatočnú zmätenosť a  plynulo sa „preradili“ z kamenných obchodov na e-commerce. Výhodu rýchlo získali tí výrobcovia a distribútori, ktorí sa mohli spoľahnúť na podporu osvedčeného a skúseného partnera. Takého, ktorý sa postaral o kľúčový prvok elektronického obchodu, t. j. dopravu. Práve túto výhodu ponúka svojim zákazníkom spoločnosť FM Logistic.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Predpovede z módneho biznisu na ďalší rok

Aj v roku 2022 fashion odvetvie ukázalo svoju odolnosť a takmer vyrovnalo rekordný hospodársky zisk z roku 2021, vyplýva z globálneho módneho indexu spoločnosti McKinsey. Opakujúc vzorec z predchádzajúceho roka, luxusný sektor dosiahol lepšie výsledky, pričom jeho hospodársky zisk vzrástol o 36 %. Dokonca aj neluxusný sektor predbehol svoj dlhodobý priemer. V roku 2023 čelilo odvetvie pretrvávajúcim a prehlbujúcim sa výzvam. Z regionálneho hľadiska Európa a Spojené štáty zaznamenávali počas celého roka pomalý rast, zatiaľ čo pôvodne silný výkon Číny v druhej polovici roka slabol. Pri pohľade na rok 2024 je medzi vedúcimi predstaviteľmi módneho priemyslu najvýraznejším pocitom neistota, ktorá odráža tlmený hospodársky rast, pretrvávajúcu infláciu a slabú spotrebiteľskú dôveru. Toto všetko by mal skúsený logistický operátor reflektovať a pretaviť do svojich plánov.

SkryťVypnúť reklamu

Virtuálne nákupy stále v móde

Šetrenie bolo tento rok kľúčové, nielen na strane zákazníkov, ale aj takmer polovica e-shopov s módou sa snažila nájsť spôsoby na zníženie prevádzkových nákladov. Logistické služby šité na mieru sú preto čoraz potrebnejšie, pretože s rozvojom elektronického obchodu prichádza potreba konkurovať v čoraz náročnejšom prostredí, v ktorom je efektívny dodávateľský reťazec ešte dôležitejší. Nejde tu iba o vybavovanie objednávok, ale celý systém dopravy, skladovania, či celkovej logistiky vrátenia tovaru. Zatiaľ čo kvalita služieb jednotlivým zákazníkom má obrovský vplyv na imidž spoločnosti a potenciálne príjmy, hladké fungovanie medziskladového a B2B dodávateľského reťazca ovplyvňuje fungovanie celej spoločnosti. V FM Logistic disponujeme rozsiahlym vozovým parkom a vlastnými skladovými platformami, sme flexibilní a konáme v súlade s meniacimi sa potrebami zákazníka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Doprava a módny priemysel
Doprava a módny priemysel (zdroj: FM Logistic)

Návšteva predajní má vždy čaro

Napriek obrovskému nárastu elektronického obchodu stále veľmi často nakupujeme oblečenie, obuv a doplnky aj v kamenných predajniach. A práve medziskladová logistika a logistika medzi skladmi a predajňami tvoria základ dodávateľského reťazca v oblasti módy. V FM Logistic sme sa na to pripravili a ponúkame napríklad aj službu konsolidácie paletových zásielok v našich crossdococh. Hotové palety distribuujeme do konkrétnych predajní v strednej Európe. V závislosti od objemu ponúkame zákazníkom nadrozmernú a dlhodobú prepravu v pevnej i mäkkej nadstavbe, ale aj miestnu distribúciu paliet menšími vozidlami. Vďaka diverzifikácii druhov dopravy môžeme tento proces optimalizovať a poskytovať služby, ktoré sú pre zákazníka čo najefektívnejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Samostatne alebo s pomocou?

Tak ako v mnohých iných odvetviach, aj v oblasti módy musia výrobcovia nakoniec zvážiť, či budú logistické operácie vykonávať vlastnými silami, alebo ich zveria externému subjektu a takto uvoľnené zdroje presunú na iné úlohy. Zatiaľ čo v malých spoločnostiach, kde dodávateľské reťazce nie sú veľmi zložité a objemy sú pomerne stabilné, možno ešte stále uvažovať o vlastnej logistickej službe, v prípade viackanálového predaja a rozsiahlej distribúcie je však lepšou voľbou spolupráca so skúseným partnerom.

FM Logistic

FM Logistic

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Spoločnosť FM Logistic je nezávislou rodinnou spoločnosťou, ktorá poskytuje riešenia dodávateľského reťazca pre omnichannel v spotrebiteľskom, maloobchodnom, kozmetickom, priemyselnom a zdravotníckom sektore. Jej služby zahŕňajú skladovanie, e-commerce a kompletizáciu maloobchodných objednávok, co-packing, vnútroštátnu a medzinárodnú dopravu a služby riadiacej veže. Pôsobí vo viac ako 14 krajinách v Európe, Ázii a Latinskej Amerike. Na Slovensku od roku 1999 prevádzkuje platformu v Seredi, ktorá na ploche viac ako 55 000 m2 poskytuje klientom viac ako 88 000 efektívne využitých paletových pozícií. Riaditeľom slovenskej pobočky je Julien Lalande. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

274 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
reklama
SkryťZatvoriť reklamu