Správna komunikácia v logistike sa začína už v hlavnom sklade. Je to kľúčom k úspechu, dokazuje prípadová štúdia.

Aby sa populárne domáce spotrebiče či kávovary dostali tam, kam majú, je potrebné reagovať naozaj flexibilne.

Správna komunikácia v logistike sa začína už v hlavnom sklade. Je to kľúčom k úspechu, dokazuje prípadová štúdia.
Komunikácia je dôležitá a začína v hlavnom sklade (Zdroj: FM Logistic)
Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Naložiť nákladné auto, odviezť tovar na miesto určenia a vyložiť ho. Mnohí z nás obmedzujú prepravu a distribúciu iba na tieto jednoduché kroky. V skutočnosti je však každý krok spojený s radou požiadaviek a často aj ťažkostí, s ktorými sa musí logistický operátor vysporiadať. Ak je cieľovou stanicou obchod v centre mesta alebo nákupné centrum, existuje celý zoznam faktorov, ktoré treba zohľadniť. My v FM Logistic sme sa museli týmto faktorom prispôsobiť. Ilustruje to aj spolupráca s Groupe SEB pri distribúcii ich výrobkov značiek Tefal, Krups a WMF v rámci celej strednej Európy.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Populárne domáce spotrebiče aj kávovary

Groupe SEB je popredným svetovým výrobcom malých domácich spotrebičov a profesionálnych kávovarov. Výrobky z portfólia skupiny nájdete v 150 krajinách sveta vrátane Slovenska. Z tovární skupiny pochádzajú spotrebiče a príslušenstvo celkovo až 35 značiek. Napríklad v Poľsku sú najobľúbenejšie značky Tefal a Krups. Z údajov spoločnosti vyplýva, že u nášho severného suseda predaj od roku 2017 neustále rastie. Groupe SEB sa zameriavame na širokú dostupnosť výrobkov. Možno ich kúpiť osobne v predajniach, ako aj online. Skupina je popredným výrobcom kávovarov, ktoré si obľúbili reštaurácie, hotely a čerpacie stanice. Podľa predstaviteľov spoločnosti má Groupe SEB ambíciu zaujať vedúce postavenie nielen v predaji hrncov a kávovarov, ale aj tyčových vysávačov, fritéz a elektrických tlakových hrncov.

SkryťVypnúť reklamu

S presnosťou hodinového stroja

Takýto obrovský sortiment výrobkov a intenzívny rast spolu s viackanálovou predajnou sieťou si vyžadujú vysokú efektívnosť a osobitný dôraz na logistiku. V tomto smere sa Groupe SEB môže spoľahnúť na profesionálnu podporu lídra v odvetví prepravy a logistiky v strednej Európe - FM Logistic. Distribúcia do obchodov a nákupných centier je náročný proces, pri ktorom rozhoduje čas. Je to preto, že nákupné centrá a dokonca aj miestne predpisy výslovne stanovujú hodiny, v ktorých sa musí doručenie uskutočniť. Niekedy sa časový interval pohybuje len od približne desiatich minút do maximálne niečo vyše hodiny. To bol jeden z dôvodov, prečo spoločnosť dôkladne vyberala spoľahlivého logistického partnera so správnou infraštruktúrou, ktorý by sa tejto úlohy zhostil. Vďaka cross-dockom spoločnosti FM Logistic sa tovar uložený v hlavnom sklade v Seredi na Slovensku  dostane do predajní v rámci strednej Európy načas.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Výzva prijatá

Čas nie je jedinou podmienkou, ktorú musí logistický operátor zohľadniť. V mnohých prípadoch sa obchody a nákupné centrá nachádzajú v centrách miest, a preto nie sú dostupné nákladnými vozidlami. K tomu sa pridávajú ďalšie problémy: obmedzený počet rámp, malé skladovacie priestory v obchodoch, obmedzený počet zamestnancov a skutočnosť, že sa musí kontrolovať hmotnosť jednotlivých paliet, ktoré zvyčajne ťahajú zamestnanci s ručnými vozíkmi. To všetko znamená, že dodávka tovaru musí byť presne naplánovaná a všetky prvky musia byť dokonale koordinované. Vieme, že ak zlyháme, obchod zostane bez tovaru, a to by bolo neprijateľné. Ako vedno zdôrazňujeme, kľúčom k úspechu je komunikácia, ktorá sa začína v hlavnom sklade. Najdôležitejšia je dochvíľnosť a nakladanie tovaru podľa plánu. Akékoľvek meškanie pri preprave ovplyvňuje prácu celého skladu a obmedzuje jeho prevádzkovú kapacitu, a to z hľadiska priestoru aj zapojených zamestnancov. Všetko teda závisí od dobrej komunikácie s poskytovateľom dopravy a promptnej reakcie na akékoľvek zmeny.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rastúci trend

Ukazuje sa, že najdôležitejšími vlastnosťami logistického operátora v tejto spolupráci sú flexibilita a schopnosť reagovať, ako aj proaktivita. Začiatky spolupráce neboli jednoduché. Takéto zložité operácie si vyžadovali lepšie vzájomné spoznanie a vyjasnenie mnohých otázok priamo na mieste. Pri vstupe do novej spolupráce sme však očakávali rôzne ťažkosti. Najdôležitejšie je, že sme každý týždeň optimalizovali a zlepšovali rôzne prvky prostredníctvom efektívnej internej a externej komunikácie a teraz sme s výsledkami spokojní. Potvrdzuje sa, že je naozaj dôležité mať dobre vybratého logistického partnera s rozsiahlymi skúsenosťami a know-how, ktorý je zároveň flexibilný a otvorený spolupráci za partnerských podmienok.

 

FM Logistic

FM Logistic

Prémiový bloger
  • Počet článkov:  13
  •  | 
  • Páči sa:  8x

Spoločnosť FM Logistic je nezávislou rodinnou spoločnosťou, ktorá poskytuje riešenia dodávateľského reťazca pre omnichannel v spotrebiteľskom, maloobchodnom, kozmetickom, priemyselnom a zdravotníckom sektore. Jej služby zahŕňajú skladovanie, e-commerce a kompletizáciu maloobchodných objednávok, co-packing, vnútroštátnu a medzinárodnú dopravu a služby riadiacej veže. Pôsobí vo viac ako 14 krajinách v Európe, Ázii a Latinskej Amerike. Na Slovensku od roku 1999 prevádzkuje platformu v Seredi, ktorá na ploche viac ako 55 000 m2 poskytuje klientom viac ako 88 000 efektívne využitých paletových pozícií. Riaditeľom slovenskej pobočky je Julien Lalande. Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená

Prémioví blogeri

Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
reklama
SkryťZatvoriť reklamu