Spomínam si na ten deň ako by to bolo dnes - 5 júla 2010 som po príchode úspešnej reprezentácie Slovenska z MS vo futbale moderoval ako šéfredaktor športu diskusnú reláciu Aréna, ktorá bola pochopiteľne venovaná mimoriadne úspešnému vystúpeniu v Juhoafrickej republike.
Priznám sa, bol som zvedavý na trénera Weissa, ktorý sa na MS nepreslávil len víťazstvom nad obhajcom titulu Talianskom, ale aj mimoriadne vulgárnym atakom na redaktora Markízy, ktorý si mu dovolil položiť otázku, ktorá mu zrovna nebola po srsti. Následne dokonca vyhlásil bojkot médiam. ..
Weiss prišiel do štúdia v jednom z jeho známych károvaných sák, ktoré by sa hodili skôr na stretnutie v klube obstarožných londýnskych lordov, na rozdiel od nich sa však správal arogantne a dosť hrubo. Mal vtedy 46 rokov a bol absolútne na vrchole.
Po 14 rokoch sa Vlado Weiss starší zmenil len k horšiemu - je to ufrfľaný, unavený a hulvátsky coach, ktorý zrejme s jeho intelektom má zásadný problém pochopiť, odkiaľ berie UEFA milióny, ktoré platí za Champions league klubom, teda aj Slovanu.
Drvivá väčšina financií totiž pochádza z predaja prenosových práv, za ktoré televízie platia astronomické sumy. A teraz si predstavte, že si idete kúpiť drahé BMW a predajca, ktorého tiež nepriamo platíte, vám hulvátsky vynadá a poníži vás.
Presne to totiž robí Weiss. V predzápasovom rozhovore zosmiešnil a urazil redaktora televízie ( po koľký už raz!), tak ako to robí už roky so všetkými redaktormi, ktorí mu položia čo len trocha nepríjemnú otázku. Vtedy začne teatrálne prevracať očami, útočiť a urážať.
Apropos, po tom, čo Weiss vyhlásil za muža včerajšieho zápasu Ignatenka, mám vážne pochybnsoti nielen o charaktere, ale aj o mentálnom zdraví trénera belasých. Jeho najväčším problémom však zostáva absencia slušnej komunikácie.
Nikdy v živote som nevidel/nepočul, že by tí skutočne veľkí tréneri typu Ancelotti alebo Guardiola, skrátka tí, ktorí naozaj niečo dokázali, sa správali hrubo, arogantne a vulgárne k novinárom. Týmto naozajstným osobnostiam je totiž úloha novinárov pri popularizácií futbalu dávno jasná a správajú sa ako profesionáli. Tak ako sa žiaden novinár nemieša trénerovi do zostavy, tak sa nemôže tréner miešať do výberu otázok.
Slovan na ligu majstrov nemá, to všetci dobre vieme, ale klubu chýbajú do veľkosti aj iné parametre ako financie.
V prvom rade by si mal najúspešnejší slovenský klub zadefinovať niečo, čomu sa hovorí corporate identity a následne aj kódex fair play, ktorý by obsahoval aj systém normálnej komunikácie s médiami.
Len si nie som istý, či je to toho času možné s hajlujúcim prezidentom a vulgárnym trénerom....