Oboje tieto služby vygeneroval trh. A oboje s nevôľou vníma konkurencia, najmä tá niekdakedy monopolná. Napríklad MHD v Martine, ktoré je dokonca silno dotované verejnými zdrojmi podobne ako to bratislavské. Aj v Bratislave som už postrehol podobnú taxislužbu, ktorá vás za 5 eur odvezie v rámci mesta odkiaľkoľvek kamkoľvek (s výnimkou pár miest ako je letisko a pod.).
Ako občan Bratislavy dúfam, že sa nejaký úradník na magistráte nedohodne s vedúcim cechu taxikárov na tom, ako spoločne obtiahnuť spotrebiteľov, teda nás a že medzi taxikármi ostane zachovaná trhová súťaž, z ktorej my spotrebitelia budeme ťažiť.
Taxikári by asi mali úsilie, ktoré dnes investujú do snahy vyrokovať s mestom umelú reguláciu investovať do alternatívnejších spôsobov ako získať klienta alebo dodatočný príjem. Či už je to dohoda so ŽSR na spoločnom lístku VLAK+TAXÍK alebo dodatočné služby, ako príjem z reklamy na taxíku či tip za dohodenie klienta hotelu alebo iným poskytovateľom služieb.
Raz darmo, niekdajší taxikársky klondajk je fuč a tí, ktorí ho zažili ho už nikdy nezažijú, podobne ako je to s realitkami alebo inými službami, kde je trh dnes už presýtený.
Vždy ma rozosmeje keď sa monopolizovaný poskytovateľ služby snaží vyčísľovať svoje náklady, ak žiada o dotáciu z verejných zdrojov alebo ochranu pred konkurenciou od nejakého úradníka.
Ak chce bratislavský magistrát naozaj spraviť revolučný krok, môže taxikárskej loby ponúknuť aj tú možnosť, že MHD bude napríklad pre občanov Bratislavy, ktorí mestu platia dane ponúkať bezplatne podobne ako estónsky Talin.
Myslíte, že by taký krok, viedol k tomu, že by TAXIKY vymizli? Určite nie. Rezervy v invencii ako aj v nákladoch by sa určite našli tak na strane bratislavského MHD ako aj u poskytovateľov taxislužieb.
Inak nastane klasická reakcia, keď sa odstaví tlak trhu: zvýši sa tlak na naše peňaženky spotrebiteľov.