Prezident Azerbajdžanu Ilham Alijev navštívil železničnú stanicu Baku, kde ho informovali o plnení vládneho programu zameraného na rozvoj železníc v Azerbajdžane. Najprv sa hlava Azerbajdžanu oboznámila s priebehom prác na projekte „rozvoj železničnej siete Azerbajdžanu v rokoch 2010 – 2014“. Prezidentovi bolo zdokladované o úspešnom priebehu generálnej opravy 317 km trate Baku – Bejuk Kjesik, ktorú prefinancovala česká Exim banka. Na tejto stavbe sa podieľa aj slovenská firma Sudop TRADE Košice, ktorá zabezpečuje stavebný dozor a spracováva tiež projektovú dokumentáciu potrebnú na zvýšenie rýchlosti na v = 140 km/hod.


Potom si prezident Azerbajdžanu na žst. Baku prezrel 5 osobných vagónov, ktoré boli rekonštruované na Slovensku firmou ŽOS Vrútky. Štyri z nich sú rekonštruované na „ekonom“ triedu a jeden z nich bol rekonštruovaný na „biznis“ triedu. Všetkých 5 vagónov je vybavených klimatickým zariadením, pitnou vodou a televízorom. Prezident si prezrel tiež diesel rušne ,tipu ČM 3, ktoré tiež rekonštruovala česká filiálka slovenského závodu ŽOS Vrútky a tiež 3 pracovné stroje pre traťové hospodárstvo MPT-4.



Približne v tomto duchu odznela správa v rozhlase a podobne o tom na druhý deň bola uverejnená správa na titulnej strane miestnych novín.
Nuž „keď neprší aspoň kvapká“. Pravdou je, že v mohutne sa rozvíjajúcom Azerbajdžane je Slovensko zastúpené len veľmi málo. Okrem Sudop Trade tu pôsobí ešte firma Doprastav, ktorý je hlavným dodávateľom stavebných prác pri výstavbe jedného úseku diaľnice. V nedávnej minulosti tu pôsobila tiež firma Betamont , ktorá tu ešte čaká na svoju ďalšiu príležitosť. No a pôsobí tu aj slovenská skupina katolíckych duchovných, ktorá spravuje katolícku farnosť v Baku a myslím že tým aj v celom Azerbajdžane.
Keďže, ako som už uviedol, Azerbajdžan je v súčasnej dobe krajinou veľkého rozmachu, dúfajme, že si tu nájdu cestu aj iné slovenské firmy.