Oplatí sa ešte dať si priviezť auto zo zahraničia?

Áno, jasné, takýto blog už tu určite bol ale vzhľadom na nové legislatívne fakty mi nedá nespomenúť najnovšie praktiky v oblasti dovozu vozidiel.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (27)

Takže pekne po poriadku. Hľadáte svoje ďalšie auto, naschvál nepíše nové ale ďalšie, čiže logicky ojazdené. Otvoríte overené nemecké stránky s nekonečnou ponukou a hodiny listujete čo by tak asi vám padlo do oka. Po dňoch, týždňoch, možno mesiacoch vyberania si svojho miláčika skutočne môžete nájsť a začnete zisťovať ako ho sem k nám, na naše malé byrokratické Slovensko doniesť, teda ak ste to už dávno nezistili...Okrem papierovačiek s prihlásením, prekladmi, prepravou, DPHčkou sa stretnete ešte s jedným problémom. Stočené kilometre. Áno vážení. Aj taká vyspelá automobilová krajina akou je Nemecko sa uchyľuje k praktikám známym skôr z Východnej Európy. Česť výnimkám samozrejme.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vozidlo prejde ešte v zahraničí omladzovacou kúrou často pred prekročením slovenských hraníc. Slovenské orgány ako Technická kontrola a kontrola originality tak zaznamenajú už iba aktuálny stav najazdených kilometrov, s ktorými auto prišlo k nám. Na slovenských cestách sa pohybuje viac ako milión vozidiel so stočeným stavom kilometrov. A podľa niektorých štatistík je to až 90 % importovaných áut. Problém však nastáva, že omladené vozidlá sa najčastejšie predávajú, tváriac sa ako súkromné osoby, cez inzerát. Nový zákon totiž zakazuje predávať stočené autá iba bazárom a živnostníkom, predaj „na ulici“ medzi bežnými občanmi už však ani nespomína. Zákon, ktorý začal platiť 1. marca, zakázal predaj automobilov so zmanipulovaným tachometrom všetkým právnickým osobám a živnostníkom. Zákaz neplatí pre bežných občanov. Kvôli tomuto nedostatku zákona sa predaj stočených áut presunul na čierny trh, ktorý je úplne mimo kontrolu štátu. A teraz perlička. Ročne sa priekupníci takýmto spôsobom obohatia o takmer 700 miliónov Eur! Tak čo, ešte im dáte zarobiť?

SkryťVypnúť reklamu

Čo teda s takými autami?

Autobazár takéto auto nemôže vykúpiť a ďalej následne predať. Riskuje tým mastnú pokutu a odňatie živnostenského oprávnenia. Navyše pri kontrole auta sa dá spoznať omladené auto. Priekupníci vymenia volant, pedále a radiacu páku a auto je hneď zrazu mladšie. Tie historky o aute po dedkovi, čo na ňom chodil len do kostole snáď už máte prekuknuté. Podľa niekoľkých článkov sa auto z Nemecka skutočne oplatí. Po všetkých poplatkoch, nervoch a čase ušetríte na modelovom príklade z iného článku presne...49€...tak to už áno...hodnota jedného nákupu vás naozaj zachráni...Fu, čo s toľkými peniazmi zrazu...Dobre teraz už vážne. Takže už máte auto z Nemecka po dôchodcovi a ste spokojní. Problém môže nastať, keď práve toto auto chcete ďalej predať povedzme do bazáru. Ten ale príde na to, že auto je po omladení a boli na ňom robené zásahy. Hm, čo teraz? Ste znechutení? Oklamaní? Bezradní? Áno, máte kopu plechov bez žiadnej hodnoty a neviete sa toho zbaviť. Dáte inzerát a dúfate, že auto rýchlo predáte niekomu ďalšiemu. No dobre, ale nie ste potom aj vy náhodou ten priekupník, čo predáva stočené auto...?

SkryťVypnúť reklamu

Pozrime sa na to inak. Nie je fakt jednoduchšie a pohodlnejšie kúpiť si ojazdené auto z veľkých a overených autobazárov, ktoré sú pod prísnym dohľadom Slovenskej obchodnej inšpekcie. Tá má v tomto prípade dokonca právomoc nielen rozdávať vysoké pokuty, ale aj odobrať licenciu a tak vlastne uzavrieť celú prevádzku. Navyše majiteľ jazdenky, má tak možnosť riadnej reklamácie v prípade poruchy vozidla, čo je u priekupníkov boj s veternými mlynmi. Hm...? Len tak na zamyslenie...

František Pristaš

František Pristaš

Bloger 
  • Počet článkov:  6
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Zarytý škodovkár a fanúšik MB1000, chodím na veterán zrazy a chcel by som si postaviť vlastný Velorex. Vo voľnom čase mi učarovali vlaky, rád objavujem históriu želežníc. Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

2 články
Iveta Rall

Iveta Rall

53 článkov
SkryťZatvoriť reklamu