Ako sa do dolín volá...

Vyznelo to ako bohovská pocta. Prednedávnom na udeľovaní Aurelov dostal cenu za celoživotné dielo Karol Duchoň. Potom, čo sme si pozreli minimedailónik zložený z viacerých skladieb v jeho podaní, na ktorého záver bola zaradená notoricky známa „V dolinách“, po tom, čo ktosi prebral za zosnulého umelca cenu, sa ako ďalšej pocty ocenenému s povzdychom „Ťažká úloha, ťažká...“ zhostil Kuli zo súčasného Desmodu a zaspieval slušnú, originálne upravenú verziu tejto skladby. Ono to vyznelo, akoby ho o to požiadali a on, po dlhom uvažovaní súhlasil a dlho cvičil, aby s tŕpnutím odspieval, priznajme to, celkom slušný výkon. A potom sa to akosi chytilo a už máme hit. Akoby náhodou. Ale houby.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kto si totiž kúpil – alebo inak zohnal :) - nový album tejto kapely, našiel v zozname skladieb aj túto. A v tom je háčik. Totiž: kým takýto album vyjde na svetlo sveta, musí uplynúť viacmenej dlhá doba nahrávania, mixáže, čistenia a bohvieakých úprav (o tom inokedy :), plus príprava kampane, čo všetko dokopy trvá mnoho mesiacov, niekedy aj rok. Teda skladby – aspoň ich základné verzie a vôbec, vôľa nahrať a vydať ich, musí existovať už na začiatku. V zmysle tejto logiky tak „desmoďáci“ nenahrali skladbu k príležitosti ocenenia Karla Duchoňa teraz v marci, ale naopak – táto príležitosť im pomohla spropagovať už dávnejšie nahratú skladbu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Dostávame sa teda k pointe – a tou je celkom sofistikovaný a oceneniahodný marketing v prípade niektorých hudobných produktov. Postup je nasledovný: vytipujeme si dnes už zabudnutý hit starších čias, vyberieme umelca, ktorý danú skladbu nanovo upraví, nahraje a naspieva a ako spôsob komunikácie a propagácie produktu je najvhodnejšie udeliť nejakú tú hlbšiu cenu (za celoživotné dielo alebo čosi podobné) jej pôvodnému interpretovi a autorovi. To vyvolá dostatočnú bázeň a vážnosť, aby to potencionálne publikum, tj cieľová skupina zákazníkov, brala dostatočne vážne a so zatajeným dychom si hneď na mieste vypočula novú verziu. A potom stačí už len tlačiť klasickými cestami cez médiá a efekt je tu. Možno si niekto spomenie na iný príklad: pred pár rokmi dostal cenu – tiež im memoriam - Dodo Dubán, a po odovzdaní tejto ceny prišli na pódium tiež akoby náhodou ôsmi mladí speváci, aby svojou novou verziou jeho „Vráť trochu lásky medzi nás“ zložili poctu Dodovi, verziou, ktorá už bola dlhé mesiace predtým nahratá a nasledujúce mesiace zas pravidelne okupovala vysielací čas slovenských rádií ako i priečky ich hitparád. A možno sa nájdu aj iné príklady.

SkryťVypnúť reklamu

V každom prípade (ak by niekto hodnotil vyššie napísané ako kritiku) oceňujem nápaditosť a sofistikovanosť tohto spôsobu, nech už pochádza od kohokoľvek. Ide o stokrát originálnejší a rafinovanejší marketing, než skladbu-produkt len tak tlačiť prostredníctvom médií či pomocou iných príležitostí, ktorý síce na Slovensku zaberá, ale už to dávno prestalo byť zaujímavé. Vlastne skladám poctu neznámemu umelcovi. Tou najlepšou by bolo, keby sme túto jeho fintu zopakovali – v novom prevedení, v novom zložení a za novým biznisom. Kým sa nestane otrepanou.




Peter Furmaník

Peter Furmaník

Bloger 
  • Počet článkov:  113
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Milovník umenia, literatúry a slobody, tulák, provokatér, libertarián; inak firemný ekonóm & konzultant + profi autor a bloger. O financiách a podnikaní píšem predovšetkým na Ľudskourečou.sk Zoznam autorových rubrík:  Naokolo naživowe are the culturePohľady a pocityMoje najmilovanejšie mestoBiznis - základ nášho bytiaSmrteľníciNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

141 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavel Macko

Pavel Macko

189 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

103 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu