No to je celkom jednoduché, holuby majú voľnosť a tak nemusia „ strečkovať “. Žiaci v škole musia sedieť , počúvať a tváriť sa, že ich to baví. Ukážte mi holuba, ktorý by toto trpel. Holubník je omnoho útulnejší a je v ňom rozhodne teplejšie ako v našej škole. Po architektonickej strane tiež veľmi nezaostáva (a to je budova GVPT celkom zaujímavá).
Vzťahy v holubníku sú tiež veľmi poprepletané, ale holuby sú k sebe úctivejšie a nevyvyšujú sa jeden nad druhého. Naozaj by sa ľudia mohli zamyslieť nad pomermi v holubníku a v škole/ na pracovisku. Naozaj, škola nie je holubník, keby ním bola, tak by to na svete možno vyzeralo lepšie.
Na záver by som si dovolila poprosiť rodičov i učiteľov, aby si holubník i holuby vážili a brali si z tejto dômyselnej inštitúcie príklad.