Príbeh Fantóma opery je dobre známy. Patrónom parížskej opery Opera Populaire je záhadný éterický hlas, ktorý prichádza zo zákulisia a nikto nevie, komu patrí. Fantóma opery (Peter Jöback - http://www.thephantomoftheopera.com/new-york-people/cast/peter-joback-ny ) nikto nikdy nevidel, až do chvíle, keď sa na scéne objaví mladučká a talentovaná Christine (Samantha Hill - http://www.thephantomoftheopera.com/new-york-people/cast/samantha-hill ), ktorej sa Fantóm opery stane speváckym tútorom a do ktorej sa osudovo zamiluje. Christine odhalí tajomstvá jeho utajeného sveta, zračí aj jeho znetvorenú tvár, ktorú Fantóm po celý čas ukrýva pod bielou maskou. Christine sa napriek intrigám stane hviezdou opery a tak naplní Fantómov sen. Napriek silnému citovému putu medzi Christine a Fantómom je ich láska nenaplniteľná. Fantóm nakoniec po tvrdom súboji emócií ustupuje pred mladým nápadníkom Christine Raoulom (Jeremy Stolle - http://www.thephantomoftheopera.com/new-york-people/cast/jeremy-stolle )a jeho tajomná existencia v divadle je odhalená.
Formátom môžem muzikál prirovnať s londýnskou produkciou, kde sa mi pošťastilo vidieť zatiaľ dva muzikály - We Will Rock You a Lion King.
Muzikál We Will Rock You je určený milovníkom jedinečnej hudby Queen. Dej muzikálu je celkom irelevatný, je to skôr koncert na počesť neprekonateľného speváka Freddie Mercuriho a bohémskej hudby skupiny Queen. Gitarista Queenu Brian May a bubeník Roger Taylor sa dokonca často objavia na javisku počas predstavení pri špeciálnych príležitostiach.
Leví kráľ je úchvatný predovšetkým svojou výpravou, naozaj klobúk dolu pred návrhárkou kostýmov a celej scény - Julie Taymor. Anglické deti však nežijú s dejom a postavami, nehíkajú, keď je Simba v nebezpečenstve, neprejavujú napätie ani úľavu, keď nakoniec všetko dobre dopadne.
Fantóm opery je potom pre mňa osobitý zážitok. Je to hra, pri ktorej sa zamilujete do hlavných postáv, zamilujete sa do piesní, ktoré vám ostanú znieť v ušiach, zamilujete sa do celého príbehu a zostanete opojený dramatickosťou a romantickosťou, na pozadí ktorých sa dej odohráva. Hudba eskaluje napätie (titulná skladba Phantom of the Opera - http://www.youtube.com/watch?v=Ej1zMxbhOO0 ), stupňuje zaľúbenosť (All I Ask Of You - http://www.youtube.com/watch?v=uxs7qevmy50 ), dáva celej hre neuveriteľný spád (Masquerade - http://www.youtube.com/watch?v=FwoLNtUuCVk ).
Talentovanosť angažovaných interpretov je až dych vyrážajúca. Samantha Hill ako Christine začína v hre ako tanečníčka baletného súboru a je súčasťou všetkých úvodných choreografií, kde majú baletky obuté naozajstné špičky. V priebehu niekoľkých sekúnd sa z nej stáva speváčka s krásnym hlasom a čistým precíteným prejavom (Think of Me - http://www.youtube.com/watch?v=XfTgCPUJwRk ).
Démonický, hlboký, autentický je výkon Petra Jöbacka, ktorý dokáže stvárniť dominantného a svojou záhadnosťou príťažlivého Fantóma opery a zároveň zraniteľného, fyzicky znetvoreného a duševne pomäteného muzikálneho génia Erika v jednej postave.
Celé prevedenie zanecháva vskutku jedinečné a silné dojmy. Z divadla odchádzate naplnený pravými a čistými hodnotami ľudských citov. Viac než zaslúžené standing ovations...