Väčšina ľudí si povie, no a čo ? Mňa sa to netýka. Nech si to riešia učitelia, ide to mimo mňa...
To je podľa mňa hlúposť. Ako sa môže spoločnosť stavať voči školstvu, vede, tak nevšímavo, je to dosť krátkozraké. Všetci sme boli v škole, každý sa o školu aspoň obtrel a opäť sa s ňou stretne ako rodič, tak potom prečo je škola tak na okraji záujmu ?
Súčasná deforma školstva je pozitívne propagovaná. Pekné. No to tu už bolo aj pred pár rokmi, keď sa mnohé nepekné veci prezentovali ako veci potrebné a skrz naskrz kladné. Netvrdím, že navonok nevyzerá dobre, možnosť výberu je vždy plus, no keď sa zredukuje osem hodín a ponúknu sa na výber štyri, logicky mi z toho vyplýva, že niekto ostane ukrátený. Možno mamutie školy nie, tým to môže byť jedno, spravia si bloky, alternatívy a žiakov bude dosť. Menšie školy s dvomi triedami to majú ťažšie.
No a to „úžasné“ rozdelenie učiva...Taký drobný nelogický, nijako nesúviaci guláš tváriaci sa, že ide podľa najmodernejších trendov. Je mi z toho smutno. A kedže učím prírodovedné predmety na gymnáziu, tak aj ťažko, pretože mnohé z nich úplne degradovali, hlavne nech sa deti dorozumejú v zahraničí, ostatné už nejako dobehnú. Aspoň tak sa mi to javí.
A to úžasné financovanie školstva podľa počtu žiakov :D Hlavne nech je dosť žiakov, to je teraz základ, v množstve je sila a money...Veď lepšie sa učí tridsať žiakov ako pätnásť :)
Hm, tak som si povzdychol, no čo už. Nejak bolo, nejak bude, nie ? Veď študovaný učiteľ to musí vedieť stráviť a veď študovaný učiteľ musí vedieť pracovať, pracovať, pracovať …..Pardon zasekli sa mi platne....
No čo už, ešte, že nás baví práca s mladými :) Aspoň to ostalo...