Zlé je to, že reklamou pomýlení ľudia často až bolestne na to doplácajú. Napríklad klamlivá reklama z minulých rokov Drukosu, že riziko investovania do jeho podnikania je nula percent, hromadné reklamy ďalších nebankový subjektov ako Horizontu, BMG a ďalších, kde kotúľajúce sa koruny chytal jeden "pajko" v dennodenných hlavných vysielacích časoch televíznych staníc. Boli toho plné noviny, časopisy aj ulice, ale naše kompetentné finančné orgány boli vtedy asi hluché a slepé, nepočuli, nevideli, ani si nedovolili po celých dlhých šesť rokov zasiahnuť. P r e č o ? Hlavne, že na reklame zarobili médiá a možno i štát formou odvedených daní z tejto zločinnej činnosti. Teraz už to vedia aj súdy, aj ministerstvá, ale muselo to zájsť až tak ďaleko, aby boli okradnutí bežní občania
Kto mal ešte podiel na šesť ročnom šafárení fruniovcov a ďalších? Čo vy na to? Je ľahostajnosť našich úradov ospravedlniteľná? Nečudujem sa, že aj ľudia potom ostávajú apatickí a neohlásia sa sebavedome, kde treba. Chválim, že v súčasnosti existuje aspoň relácia "test akosti" ktorá trocha otvára ľuďom oči a núti aj obchodníkov, prípadne výrobcov pracovať tak, ako je žiaduce.
A k c i e , tovarové aj iné.
Som za akcie, trh si to priam vynúti, ale za pravdivé a skutočne realizované. Naše hyper, super a iné markety to nie vždy rešpektujú. Raz ma tak veľmi nahnevali v jednom známom obchodnom reťazci, že som tam už dva roky nevstúpila. O čo išlo? Vyhlásili akciu na potraviny, konkrétne na bryndzu, nejaký druh mäsa, už neviem akého a tretí druh akciového tovaru si už tiež nepamätám. V prvý deň, kedy akcia začala, som sa vybrala o 11 hodine dopoludnia na sto percentný nákup. Aspoň som sa tak domnievala. Dopravou tam som stratila pol hodiny času a cenu cestovného lístka. Po dlhšom chodení pomedzi regálmi, iste to poznáte, som na veľkú moju zlosť ani jeden z akciových tovarov nenašla. Predavačky nevedeli povedať, prečo v prvý deň akcie tovar nemajú - či im to ešte nedodali alebo či už je to vypredané. Skôr vyzeralo, že to prvé je pravda. Zaťala som sa a nič iné som v tomto obchode nekúpila, i keď som aj iné veci potrebovala. Zachovala som sa v zásade podľa rady pani Čiernej z Fóra spotrebiteľov - keď nie, že neurobia zo zákazníka pána, ale hlúpu ovcu. To prosím nie je citácia pani Čiernej, ale môj názor. Ešte dlho, dlho ma v obchodoch tohto reťazca neuvidia. Cestou späť som stratila ďalšiu polhodinu. Za tú hodinu som sa mala radšej prechádzať po slnku a nenervovať sa. Aké skúsenosti máte vy?