V našom malebnom Slovensku to nie je žiadna nová vec. Udialo sa tu už mnoho iných zvráteností, tak prečo nevytiahnuť z vrecák nás všetkých bubáky na dostavanie rozostavaných či nových úsekov aj medzi Bratislavou a Žilinou, ktoré naši úradníci či "politici" veľkodušne sľúbili dokončiť, aby sme nestratili Kórejského investora v Žiline ... aké veľkodušné ...
Tak napríklad: ak by som pochádzal z Prešova a denne dochádzal do práce do Košíc autom a späť, pri priemernom počte pracovných dní v roku cca 250 dní, úsekom diaľnice medzi Prešovom a Košicami v dĺžke necelých 40 km (tam a späť 80 km zaokrúhlene pre lepšie počty) by som za 1 rok najazdil iba do práce a späť 250 x 80 = 20.000 km. Za to by som zaplatil na elektronickom mýte 20.000 x 1,30 = 26.000 Sk !!! To nepočítam nejaký rodinný výlet, či prázdninovú lyžovačku.
Tak čo Vy na to ? Informácie sú z "Analytickej štúdie" (ako úžasne to znie ... ) pod názvom "Odhad príjmov z výberu mýtnych poplatkov na diaľniciach a vybraných cestách na Slovensku", ktorú pre Národnú diaľničnú spoločnosť vypracovala firma Alfa 04 a.s. v máji 2005 ...
Čo dodať ... zostávajú nám priľahlé miestne komunikácie ... však aj tie treba prevetrať ...
Ozaj, viete koľko km diaľníc máme na našom krásnom Slovensku? K 1.januáru 2006 to bolo 327,505 km, čo je 6,208 % z celkovej dĺžky cestnej siete na území SR ...

Zdroj: Slovenská správa ciest; Národná diaľničná spoločnosť.