Aupark Košice II. diel

Od apríla 2004 - kedy bol schválený predaj pozemku mesta pre investora HB Reavis - sa vec Aupark pohla až na zasadaní poslancov Košíc feb22 2007. Tentokrát investora posilnili páni z firmy Rodamco Europe a londýnskej architektonickej kancelárie Benoy. V dlhej prezentácii predstavili úplne nové riešenie Auparku.Ako člen komisie Dopravy a výstavby považujem za potrebné dať Košičanom info o vývoji. Zastavaný stred predsa zmení a vtlačí mestu istú tvár na desaťročia. Preto poďte pozrieť, ako možno bude vyzerať stred Košíc.-

Písmo: A- | A+
Diskusia  (96)

Pán Bishop z Benoy vyjadril ideu ich návrhu: vytvorit budovu, ktora - hraničiac s historickou zástavbou - bude žiť v súčinnosti ako so súčasnými stavebnými blokmi, tak dopravou. Zvážili aj jestvujúcu uličnú sieť a potrebu vizuálnych bodov.

Obrázok blogu


Pohľad na ideu Auparku od Benoy akoby z rohu hotela Slovan.

Pohľad z Hlavnej ulice od Slovana ukazuje voľnú plochu určenú prekoncerty, mítingy a iné verejné aktivity. Bezkolíznosť pre peších jeriešená podchodom v časti pri hoteli Slovan a nadchodom v časti pribudove ČSOB. Na prízení a 1. poschodí budú obchody, na II. poschodí kiná,zábavná časť, reštaurácie, kaviarne.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
Obrázok blogu


Pohľady zhora: vyššie je pohľad akoby z jedného z obytných vežiakov (nadchod vidieť vedľa výškovej budovy Auparku), nižžie akoby zo strechy US Steel areny.

Na parkovanie sú plánované 2 podzemné podlažia spolu s obchodmi. Dominantou bude administratívne centrum. Auto doprava bude presunutá na južnú stranu. Mala by tam byť 4-prúdová cesta. Električková trať zostane pri Slovane.

Ako člen komisie Dopravy a výstavby som sa spýtal, či už sú známe čísla o počte áut a ľudí vzhľadom na aktivity ako boli opísané a vzhľadom na uvažované riešenie dopravy. Odpoveďou bolo, že je predčasné o tom hovoriť, lebo sú v úvodnej fáze projektu. Uvedomujú si vážnosť problému a považujú to za kritický bod. Prepočty a číselné hodnoty predložia o niekoľko mesiacov v tzv. enviromentálnej štúdii. Prípravná fáza je plánovaná na asi 2 roky, samotná výstavba tiež asi 2 roky.

Vyzerá to teda tak, že niekedy na prelome rokov 2010/2011 bude Aupark stáť. Celkom iste sa stane jednou z dominantných stavieb mesta. Je iba škoda, že celý proces beží príliš dlho. Je to zlý príklad pre ďalších investorov. Mesto pracuje skokovo. Chýba logický spojitý proces spracovávania územného plánu, výberu a klasifikácie oblastí pre investorov, cenová mapa mesta pre priehľadnejšie odpredaje, chýbajú samozrejme peniaze.

Problém je aj v Útvare hlavného architekta (ÚHA), kde sa pracuje pomaly a bez tlaku konkurencie. Ten naviac od feb 2007 pracuje bez riaditeľa. Ak primátor Knapík pri svojej inaugurácii dec15 2006 sľuboval boom investorov - vyzerá to tak, že k nemu nepotrebuje šéfa ÚHA.

Aupark zdvihol aj vlnu protestov. Architekti mesta protestovali proti pôvodnému návrhu Auparku. Aktivisti zo Spolku na podporu skrášľovania Košíc organizujú petície a poukazujú na nedostatky. Hodne foto/info aj s vyjadreniami je aj na web-e , ktorý sleduje vývoj okolo Auparku Košice.

Doterajší vývoj a návrhy som opísal apr11 2006. Na rokovaní komisie Dopravy a výstavby navrhnem novú ideu riešenia námestia predložiť občanom formou 3D návrhu tam, kde sa najviac pohybujú. Nech sa vyjadria hlavne oni. Je to ich mesto.
-

Alfonz Halenár

Alfonz Halenár

Bloger 
  • Počet článkov:  114
  •  | 
  • Páči sa:  5x

Pracovník IT, poslanec Košíc a poslanec Košického kraja. Zoznam autorových rubrík:  KošiceSamosprávaDemokraciaKomunisti okolo násPolitické stranyAktuálne reakciePoslanci Košíc

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

766 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

35 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

91 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

91 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu