Pán Bishop z Benoy vyjadril ideu ich návrhu: vytvorit budovu, ktora - hraničiac s historickou zástavbou - bude žiť v súčinnosti ako so súčasnými stavebnými blokmi, tak dopravou. Zvážili aj jestvujúcu uličnú sieť a potrebu vizuálnych bodov.

Pohľad na ideu Auparku od Benoy akoby z rohu hotela Slovan.
Pohľad z Hlavnej ulice od Slovana ukazuje voľnú plochu určenú prekoncerty, mítingy a iné verejné aktivity. Bezkolíznosť pre peších jeriešená podchodom v časti pri hoteli Slovan a nadchodom v časti pribudove ČSOB. Na prízení a 1. poschodí budú obchody, na II. poschodí kiná,zábavná časť, reštaurácie, kaviarne.

Pohľady zhora: vyššie je pohľad akoby z jedného z obytných vežiakov (nadchod vidieť vedľa výškovej budovy Auparku), nižžie akoby zo strechy US Steel areny.
Na parkovanie sú plánované 2 podzemné podlažia spolu s obchodmi. Dominantou bude administratívne centrum. Auto doprava bude presunutá na južnú stranu. Mala by tam byť 4-prúdová cesta. Električková trať zostane pri Slovane.
Ako člen komisie Dopravy a výstavby som sa spýtal, či už sú známe čísla o počte áut a ľudí vzhľadom na aktivity ako boli opísané a vzhľadom na uvažované riešenie dopravy. Odpoveďou bolo, že je predčasné o tom hovoriť, lebo sú v úvodnej fáze projektu. Uvedomujú si vážnosť problému a považujú to za kritický bod. Prepočty a číselné hodnoty predložia o niekoľko mesiacov v tzv. enviromentálnej štúdii. Prípravná fáza je plánovaná na asi 2 roky, samotná výstavba tiež asi 2 roky.
Vyzerá to teda tak, že niekedy na prelome rokov 2010/2011 bude Aupark stáť. Celkom iste sa stane jednou z dominantných stavieb mesta. Je iba škoda, že celý proces beží príliš dlho. Je to zlý príklad pre ďalších investorov. Mesto pracuje skokovo. Chýba logický spojitý proces spracovávania územného plánu, výberu a klasifikácie oblastí pre investorov, cenová mapa mesta pre priehľadnejšie odpredaje, chýbajú samozrejme peniaze.
Problém je aj v Útvare hlavného architekta (ÚHA), kde sa pracuje pomaly a bez tlaku konkurencie. Ten naviac od feb 2007 pracuje bez riaditeľa. Ak primátor Knapík pri svojej inaugurácii dec15 2006 sľuboval boom investorov - vyzerá to tak, že k nemu nepotrebuje šéfa ÚHA.
Aupark zdvihol aj vlnu protestov. Architekti mesta protestovali proti pôvodnému návrhu Auparku. Aktivisti zo Spolku na podporu skrášľovania Košíc organizujú petície a poukazujú na nedostatky. Hodne foto/info aj s vyjadreniami je aj na web-e , ktorý sleduje vývoj okolo Auparku Košice.
Doterajší vývoj a návrhy som opísal apr11 2006. Na rokovaní komisie Dopravy a výstavby navrhnem novú ideu riešenia námestia predložiť občanom formou 3D návrhu tam, kde sa najviac pohybujú. Nech sa vyjadria hlavne oni. Je to ich mesto.
-