Dôvodom, prečo sa zaviedla Značka kvality SK, bol vstup Slovenska do EÚ a obavy, že slovenské potraviny otvorením trhu vymiznú nielen z regálov, ale aj z povedomia slovenských spotrebiteľov.

Logo, ktoré bolo 15 rokov používané, by však malo čoskoro upadnúť do zabudnutia. Dôvodom na jeho zmenu je podľa vyjadrenia úradníkov MPRV SR, potreba zlepšenia propagácie Značky kvality SK a zastaranosť pôvodného dizajnu. K tomuto poznaniu a rozhodnutiu prišla ministerka Matečná a jej úradníci sami od seba, s nikým sa neradili. Neopýtali sa potravinárov, ktorí logo 15 rokov používajú, neopýtali sa verejnosti, či si zmenu loga želá. Návrh nového loga nebol v pripomienkovom konaní.
Podľa vyjadrenia úradníkov z Matečnej ministerstva nebude zavedenie nového loga súčasných používateľov nič stáť, keďže pôvodné logo môžu používať počas obdobia na ktoré im bolo udelené. Nuž, to je celkom odvážne tvrdenie. Pretože ak si bude výrobca chcieť predĺžiť používanie loga na ďalšie obdobie, už nebude stačiť podať žiadosť, ale po schválení bude musieť zmeniť etiketu. Taká etiketa na jeden výrobok nie je lacná záležitosť. Každý si vie predstaviť, ako sa na stenu nanáša valčekom vzor. Nuž presne tak to funguje aj pri etikete. Najprv sa pripraví na valček (štočok) text, ktorým sa následne „valčekuje“ nekonečný pás obalového materiálu. Výroba len jedného štočku stojí približne 700 eur, v závislosti od veľkosti etikety a množstva informácií. Štočok sa môže používať, kým nie je potrebné zmeniť alebo doplniť informácie. Vtedy je potrebné vyrobiť zbrusu nový.
Úspešná firma z verejného obstarávania - BESYX GRAFICKÉ ŠTÚDIO, s. r. o. za 2.940 ,- eur s DPH predložila tento návrh novej Značky kvality SK.

Je to podobné ako s hokejovými dresmi, tými s hokejkami. Tentokrát logo pripomína výložky so znakom, ktoré je fakticky logom Slovenskej národnej strany a nespĺňa atribúty štátneho znaku podľa zákona o štátnych symboloch.

Ministerskí úradníci síce tvrdia, že novému logu Značky kvality nebudú robiť žiadnu propagáciu, ale som presvedčená, že vyčlenenie peňazí na reklamnú kampaň je len otázkou času. Veď parlamentné voľby sú za dverami a peniaze sú potrebné ako soľ ... A ak Slovenská národná strana vo voľbách neuspeje, na jej predsedu nám tu zostane aspoň pamiatka v podobe loga s vizuálom kapitánskej výložky. Podobnosť je náhodná?

Viem, nové logo Značky kvality SK nie je zrejme to, čo ľudí trápi najviac, ale zrušenie tejto absurdnej novinky a vrátenie pôvodného poteší minimálne potravinárov a zároveň im ušetríme peniaze na zmenu obalov.