Nie všetky zlé správy sú naozaj zlé

Znie to ako paradox, ale zdá sa mi, že správy o zlých veciach môžu byť dobré. Pre čitateľa aj pre celú spoločnosť.

Nie všetky zlé správy sú naozaj zlé
Zachovajme si seriózne médiá! Budeme ich ešte potrebovať. (Zdroj: Peter Haľko)
Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Médiá sú odrazom sveta a spoločnosti. Ak je naša spoločnosť presýtená nenávisťou, zlobou, lžou a podlosťou, nemožno sa čudovať, že táto toxická kyselina preniká svojím spôsobom aj do médií. Povinnosťou novinárov je priniesť pravdivé informácie o tom, čo sa deje. Zlu sa nedá vyhnúť. Deje sa. Zákonite teda musí byť aj súčasťou novín a časopisov, či rozhlasového a televízneho vysielania.

Všade samé zlé správy, povieme si. Sú však naozaj zlé? Čo definuje zlú správu? Jej „akosť“ sa ukrýva len v tom, že ma informuje o niečom, čo ma neteší? Že zemiaky znova zdražia, to sú pre mňa nepochybne negatívne novinky. Ale sú to aj vyložene „zlé správy“?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nešťastná informácia sa dá podať rôznymi spôsobmi. Ak si prečítam článok o ťaživej téme a následne necítim panickú úzkosť, nepotím sa, nemám zvýšený tep, ani obhryzené nechty, ale ani chuť sa ísť biť, hádať a zlostiť, ale mám hlavu plnú porozumenia situácie, stretol som sa s kvalitnou žurnalistikou. Pravdepodobne som zablúdil na web média na úrovni. Čítam článok človeka, ktorý vie, čo robí. Priniesol mi pravdu, širší kontext a umožnil mi v pokoji pripraviť sa na to, čo môže prísť. Nebojím sa. Žijem v nádeji, že to zvládnem. Sú to v skutočnosti „dobré správy“. Lepšie povedané, sú to dobre napísané správy. Pomáhajú mi prežiť.

SkryťVypnúť reklamu

Vyložene „zlé správy“ mi nie sú dobré na nič. Rozdúchavajú nenávisť, šíria strach... a získavajú najväčšie množstvo zdieľaní a klikov. Lebo emócie hýbu svetom. A to je škoda. Je preto veľká dilema každého mediálneho domu, do akej miery popustí uzdu emocionalite, ktorá predáva, no často aj škodí.

Práve preto v spoločnosti potrebujeme slobodné verejnoprávne médiá, ktoré sú financované nezávislo z peňazí občanov. Také médium nepotrebuje riešiť zisk, pracuje len na spoločnom dobre spoločnosti – na informovanosti. Potrebujeme aj veľkorysých podnikateľov – majiteľov médií, ktorí si uvedomujú, že väčšiu úrodu než zisk z kliknutí na preafektované texty, ktoré robia z komára somára, im prinesie to, že vďaka ich peniazom sa darí kultivovať spoločnosť kvalitnou žurnalistikou. Vážme si seriózne médiá. Zachovajme si ich! Budeme ich ešte potrebovať.

Peter Haľko

Peter Haľko

Bloger 
  • Počet článkov:  3
  •  | 
  • Páči sa:  31x

pohľadom študenta z východného Slovenska Zoznam autorových rubrík:  Nezaradená

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

764 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavel Macko

Pavel Macko

188 článkov
INESS

INESS

106 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu