Tak ako už v predchádzajúcich blogoch aj v tomto sa budem venovať, keďže milujem auta najmä im. Podľa mojich skúseností je nielen v Novej Pake cítiť dosť silný vzťah k autám. Či už sú to samotné múzeá, auto-penu servisy pomaly v každom druhom dvore, veľký výskyt autobazárov, zaujímavá tuningová scéna a čo sa týka profesionálov, tak napríklad BMW Team Krámsky sídli v neďalekých Jilemniciach. K tomu samozrejme pridajte krásnu prírodu, pekné cesty pomedzi hory, klesania, stúpania, dobrý asfalt a zrazu začínate chápať to magické slovo „okrsky“. Nie, nie je to o rýchlosti, je to o pocite. Bol som to ja, 200 koní a kus krásnej cesty, ktorá sa otvárala po každej zatáčke, ako z čias zlatej éry rally, keď Vám cestu ukazovali uhýbajúci sa diváci tesne pred vašim autom. Rádio vypnuté, okná dole a za zvuku strieľania z výfukov pri každom podradení pred zatáčkou resp. preradení po zatáčke ste mali pocit, že táto „rýchlostná skúška“ musí byť Vaša...
V tejto, prvej časti si predstavíme Múzeum Auto služby Končický, ktoré sa nachádza už v spomínanej Novej Pake. Všetko je na jednom mieste a samotná návšteva Vám veľa času nezaberie. Pár strohých informácií s cenovkou jednotlivých modelov. Ja som ju bral skôr ako povinnú zastávku, aby som si do budúcna nevyčítal, že bol som tam a nepozrel ju.
Predajnú halu plnú áut nájdete na Pražskej ulici 470 (bývalá hala ZPA) v Novej Pake. Určite ju neminiete je hneď pri hlavnej ceste. Po zaplatení vstupného môžete obdivovať a pokiaľ máte peniaze aj kúpiť samotné vystavované autá. V priestrannej hale sú historické vozidlá delené do dvoch základných skupín.


Na jednej strane sú čisto vojenské vozidla, kde prevládajú americké značky ako Jeep, Dodge či Ford a pár motocyklov napr. Royal Enfield Bullet. Za zmienku stojí najmä krásne zreštaurový "púštny" Jeep Willys určený pre „púštne krysy“ vyzbrojený dvoma guľometmi a „miliónom“ kanistrov na vodu a benzín.

Naproti nim sú klasické a športové vozidlá. U mňa by vyhral modrý Peugeot 172M s objemom 750cm3 z roku 1922. Krásnu aerodynamickú karosériu potiahnutú modrou kožou by si mohol hockto pomýliť zozadu s legendárnou bugattkou. Auto bolo po staršej renovácií a cenia si ho na 499.000 czk.


Za zmienku stoji aj Jaguár E-type v stave, ktorý by si čím skôr zaslúžil renováciu. Keďže mňa, ale aj tak najviac priťahujú klasické závodné vozidlá, za zmienku stojí aj žltý Austin Sebering alebo Triumph GT6 MK 3.


Úprimne z celej „výstavy“ mám zmiešané pocity (to odzrkadľuje aj počet fotiek). Nie, nuda to nebola, ale poznáte ten pocit, že to nie je ono... .
Samotná prehliadka Vám však veľa času nezaberie (pokiaľ nejdete za niečím konkrétnym) a aj to jeden z dôvodov prečo, keď milujete autá, nie je od veci zastaviť sa.