Na to aby učitelia akceptovali výsledky ankety, musela byť účasť relevantná. Nakoniec sa dosiahlo asi 44%, čo považujem za rekordné číslo. Dokonca ja a moji spolužiaci z celého 3MEF sme dosiahli asi 90% účasť. Preto sme s napätím čakali, či si našu snahu niekto všimne.
Prekvapujúco nám zakrátko prišiel mail s pozvaním na stretnutie s vedením nášho odboru, s profesormi a docentmi, čo nás učia, alebo budú učiť. Bolo to určené pre druhákov až piatakov z nášho odboru a pre 2-3 študentov z každého ročníka. Keďže sme sa nestihli dohodnúť, kto bude hovorcom, tak sme sa nakoniec dostavili na stretnutie asi 10. Vravel som si: „Keď nič, tak sa aspoň príjemne pobavíme o štúdiu.“
Po skončení sedenia som bol ako obarený. Nielen, že sa nám podarilo vyhodiť(cháp to tak, že už nebude učiť daný predmet) niekoľko vážne „dokonalých“ učiteľov, ktorý svojim prístupom a spôsobom vedenia prednášok viedli študentov k neúčasti, nechuti, antipatii a nakoniec aj spŕške nadávok, dokonca sa podarilo sprehľadniť hodnotenie aj na iných predmetoch. Tí učitelia jednoducho, "stáli za to", však to dobre poznáte. Je mi ľúto ročníkov po nás, možno to budú mať ťažšie, nebude to asi už taká „flákarina“ ako doteraz, ale aspoň sa naučia poriadne niečo, čo sa im v živote zíde, prípadne nebudú musieť v piatom ročníku zháňať skriptá, prípadne dobré poznámky od usilovných spolužiačok, aby prešli štátnicami. Ja sa desím hlavne otázok z mikroekonómie. Podobne moje znalosti z angličtiny prudko klesajú od strednej školy.
Nie sme dokonalá škola a máme aj predmety, ktoré svojim obsahom sú „za opicami“. Príkladom sú Operačné systémy a siete, kde som sa naučil snáď len to, že existuje žltý koaxiálny kábel rôznych dĺžok a iné „užitočné a novodobé“ informácie. Pán Boh zaplať za také predmety. Preto som rád, že sme dostali prísľub, že sa to zmení, že zlé predmety sa vyhodia a pribudne viac programovacích predmetov, ktoré sú ďaleko užitočnejšie. Koho dnes ohúrite znalosťou koaxiálnych káblov. Oveľa lepšie pôsobí, keď si do životopisu napíšete znalosť C++, Delphi, SQL alebo PHP.
Musím priznať, že som bol nadmieru spokojný. Snáď sa nám podarilo presvedčiť vedenie odboru a výsledok sa dostaví v čo najkratšom čase. Dúfam, že ešte nebudem starý šedivý deduško so zubami v pohári.
Kde je vôľa, tam je aj cesta. Stačí komunikovať. Keď sa budeme tváriť, že sa nás to netýka, nikdy sa nič nezmení. Komunikácia si ale vyžaduje dve strany. Aj vedenie školy musí prejaviť záujem o študentov a ich potreby. Darmo si budeme vykrikovať naše požiadavky a názory, darmo budeme behať po škole v teplákoch, keď nie je ochota rozumne diskutovať. Apropo, zmena (reforma) je ako stavba domu. Nie je dobré začať strechou, keď sa nám rozpadávajú základy. Lebo oni časom padnú a aj naša krásna strecha bude len kopa tehál a môžeme začať odznova.
Ani nevravím, že ak sa bude platiť za školu školné, tak dupľom budem chcieť, aby sa moje peniaze pozitívne prejavili na chode školy a aby sa skvalitňovalo štúdium. Chyby treba vedieť nájsť, akceptovať a naprávať, nie si pred nimi zakrývať oči. Inak sa to nikdy nezmení a nezlepší.
Mimochodom, už teraz sa teším na ďalšiu anketu, zase bude čo a koho naprávať.