Popradská nemocnica najskôr vo svojej žiadosti o uverejnenie tejto odpovedi na môj článok uviedla, že môj článok obsahuje niekoľko závažných, neúplných a nepravdivých tvrdení a tým vraj spochybňujem kvalitu poskytovanej zdravotnej starostlivosti a dôveryhodnosť zdravotníckeho personálu v nemocnici Poprad. V samotnom článku potom nemocnica uviedla, že moje tvrdenia sú nepodloženým tvrdením .
Takže poďme pekne po poriadku. Už svoj prvý článok som vôbec nemusel písať, keby nemocnica v Poprade mala záujem o komunikáciu a hlavne o pravdu. Písomne zareagovala až na moju urgenciu, druhý email, kde zdôrazňujem som sa nesťažoval, ale keďže som chcel problém riešiť, prosil som o vysvetlenie. S ich odpoveďou som nebol spokojný a preto som napísal tretí email na ktorý som už odpoveď nedostal a až potom som napísal svoj článok. Dňa 13.11.2014, teda týždeň pred uverejnením reakcie nemocnice v Zdravotníckych novinách som nemocnici Poprad zaslal ešte jeden email, kde som konkrétne uviedol na ktoré svoje tvrdenia mám svedkov, čo značí, že moje tvrdenia sú podložené. Naivne som očakával, že nemocnica sa mi ozve. Nemocnica na to však nereagovala, čím podľa mňa dokázala svoju arogantnosť a svoj nezáujem o pravdu. Pod článkom –reakciou v Zdravotníckych novinách zo dňa 20.11.2014 v čísle 41 pod názvom “Preventívne výkony môžu zlyhať“ , ako aj pod žiadosťou o uverejnenie odpovedi je podpísaný MUDr. Jozef Tekáč, predseda predstavenstva a Ing Slavko Rodák, člen predstavenstva.
Ak teda títo dvaja páni tvrdia, že vo svojom článku som použil nepodložené tvrdenia -tak klamú!
Ak títo dvaja páni tvrdia, že v mojom článku sú nepravdivé tvrdenia -tak klamú!
Áno v článku spochybňujem kvalitu poskytovanej zdravotnej starostlivosti pretože mi na to nemocnica dala dôvod a v záujme nemocnice malo byť všetko si overiť, no nemocnica neurobila nič aby sa tak stalo aj napriek mojej snahe. Taktiež obidvaja páni doteraz nevysvetlili , prečo sa personál správal tak ako sa správal a zadal dôvod na moje podozrenie. Ak teda bolo všetko v poriadku prečo sa jedno oddelenie ohľadom dekubitov vyhováralo na druhé ? Mimochodom, na to mám tiež svedka. Stačilo predsa príbuzným povedať , že sa urobilo všetko pre to aby sa dekubitom predišlo a nie sa pred nimi vyhovárať. Na druhej strane dňa 3.9.2014 som okrem iného nemocnici v Poprade emailom napísal: Chcem sa poďakovať oddeleniu OAIM- ARO za skvele odvedenú prácu. Je mi ľúto , že o iných oddeleniach kde bol liečený môj otec to povedať nemôžem. Toľko moje slová, ktoré dosvedčujú, že nemocnicu som aj pochválil. Dúfam ,že sa moje poďakovanie dostalo aj k adresátovi...
V reakcii nemocnice sa zdôrazňuje, že som sa nikde nesťažoval ani nepodal oznámenie na políciu. Z tejto odpovede som nadobudol dojem , že len ten kto sa sťažuje má pravdu. Áno nesťažoval som sa, lebo som veril v serióznosť a záujem o pravdu zodpovedných, no mýlil som sa. Ohľadom dohľadávania osobných vecí pacienta je myslím samozrejmé, že keď som si ich sám našiel, tak som ich potom aj prevzal a nepovažoval som za potrebné to riešiť nejakým oznámením. Ďalej sa v reakcii píše, že nemocnica o preklade pacienta vždy vopred informuje rodinných príslušníkov. Nie je to pravda, pretože pri preklade môjho otca z oddelenia na oddelenie v dvoch prípadoch sa tak nestalo. Taktiež pri preklade pacienta z nemocnice Poprad do nemocnice v Kežmarku som toho názoru, že rodine boli poskytnuté neúplné informácie na základe ktorých bola rodina uvedená do omylu a imobilný pacient, môj otec po mesiaci musel bez súhlasu rodiny opustiť nemocnicu.
Taktiež mi je divné , že v zdravotnej karte môjho otca je po mesačnej hospitalizácii zmienka len o dvoch dňoch, kedy bol preložený na oddelenie OAIM- ARO. Nič viac sa tam nenachádza.
Na záver len toľko. Vo svojom článku som len opísal skúsenosti, ktoré sme spolu s rodinou zažili. Ak si teda páni v predstavenstve myslia, že klamem a ohováram ich skvelú nemocnicu v Poprade, nech na mňa podajú trestné oznámenie. Orgány činné v trestnom konaní určite zistia pravdu.
Prvotný článok a dokumenty spomínané v tomto článku nájdete TU.