Platí to, čo neplatí

Vyšiel nám nový cestný zákon. Okrem toho sa na základe podnetu z Európskej únie  Slovenská republika zaviazala, že zníži počet obetí dopravných nehôd na polovicu. Mám však dojem, že vláda išla síce s bubnom na zajace, ale tak trošku „skutek utek".

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)

Nový zákon hlavne zvyšuje pokuty a obmedzuje rýchlosť v obciach. Ignoruje však pretrvávajúci chaos, napr. v dopravnom značení. Súčasná situácia je totiž archaická a pokojne sa dá aj povedať, že paranoidná.

Podľa § 5 odseku 13 vyhlášky č.9/2009: „Zákaz, obmedzenie alebo príkaz vyplývajúci z príslušnej zvislej dopravnej značky sa končí na vzdialenejšej hranici najbližšej križovatky, ak nie je skôr skončený inak..."

Križovatka je novom zákone o cestnej premávke definovaná ako miesto, v ktorom sa cesty pretínajú alebo spájajú.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takže keď si to šiniem napr. cez Karlovu Ves, okrem sledovania cestnej premávky, dopravných značiek a chodcov prebiehajúcich kdekade cez cestu musím ešte sledovať a správne vyhodnocovať, či to, cez čo som práve prešiel bola križovatka a ktorá značka práve prestala platiť.

V praxi to v Karlovke vyzerá takto:

Obrázok blogu

Začiatok platnosti 40-ky, Jegorovo nám.

Obrázok blogu

Poliklinika, 40-ka platí ďalej

Obrázok blogu

Segnerova, 40-ka platí ďalej

Obrázok blogu

Tilgnerova, 40-ka prestáva platiť

Obrázok blogu

Fadruszova, 40-ka začína platiť

Obrázok blogu

Čavojského, 40-ka prestáva platiť

Obrázok blogu

Pernecká, 40-ka ďalej neplatí

Obrázok blogu

Výjazd od školy, 40-ka ďalej neplatí

Obrázok blogu

Borská, 40-ka začína platiť

Obrázok blogu

Pustá, 40-ka definitívne prestáva platiť.

SkryťVypnúť reklamu

Vôbec nič nemám proti štyridsiatke v Karlovej Vsi. Videl som tam už viac ľudí pod plachtou a kamarátova mama je invalid do smrti. Ale keď platí, tak platí. Veď kto má tento chaos sledovať?

Je pritom dosť krajín, kde si to už dávno uvedomili a patrične sa zariadili. Stačí vbehnúť napríklad do Rakúska. Značka obmedzujúca rýchlosť tam prestane platiť až potom, keď je zrušená. Žiadne križovatky, žiadne poľné cesty a žiadne cesty, ktoré sú niečo medzi, si všímať nemusím.

Sú však aj iné príklady. U nás, keď prestane platiť obmedzenie rýchlosti, vyznačí sa to ako zrušenie pôvodného obmedzenia. Je však veľa krajín, kde namiesto zrušenia obmedzenia dajú značku takej rýchlosti, aká tam práve platí. Je to pre vodiča oveľa informatívnejšie.

SkryťVypnúť reklamu

Urobiť poriadok by bolo jednoduchšie pre nás, ak už nehovoríme o cudzincoch. A takú hlúposť, že by sme na nich pôsobili ako kultúrnejšia krajina, tu ani nechcem vyťahovať.

Miroslav Haviar

Miroslav Haviar

Bloger 
  • Počet článkov:  53
  •  | 
  • Páči sa:  123x

Som naivný v tom, že všetko by mohlo byť oveľa lepšie. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

767 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

320 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

107 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu