
Tradičné kolajnice nášho školského vyučovania preťalo blokové vyučovanie, iné zvonenie, praktické cvičenia. Slovenčina, angličtina, náboženstvo, zemepis, prírodopis, matematika a dejepis. Všetko inak ako to býva. Skúsenosť (poučenie) pre mňa..aj deti majú v hlavičkách kolajnice, ktoré keď sa porušia, tak ostávajú dezorientované, ale...
Vyučovací predmet trval 20 minút. Kolovali žiaci, nie učitelia. Práca bola rozdelená na skupinovú prácu a samostatnú prácu. Na slovenčine sa skladala báseň zo slov o zdravej výžive. Na dejepise sme skúmali aké spoločné znaky stravovania máme so starými Keltami, na matematike sme zistili, že naše raňajky dosahujú jednu tretinu KJ hodnoty denného príjmu potravy. Na angličtine sme prevetrali slovníky a nachádzali slová, ktoré hovoria o potravinách. Preloženie dobrého receptu sa tiež podarilo. Na zemepise sme kreslili do mapy sveta hlavné chleboviny na jednotlivých kontinentoch. Na biológii sme lúštili tajničku o trávení. A na náboženstve sme si urobili židovskú sederovu večeru s macesom a jedlami na sederovom tanieri.
Malý nápad, veľká vec. Zrazu bolo všetko iné. Prekvapenie druhé...žiaci si pamätali veľa. Na záver nám v našej kuchyni pripravili ochutnávku zdravých jedál. Nie všetko zdravé je nechutné (povedali deti.) a Tak sme vyskúšali aj špenátovú roládu.
Poučenie tretie. Všetko sa dá urobiť. Aj keď je to ťažšie ako to tradičné. Teším sa. Rozmýšľam ako by mohol prebehnúť ďalší takýto deň.
Poučenie štvrté - školstvo nie je na úpadku. Na úpadku sú kolajnice. Hurá!