No necestuj tým vlakom

Pred pár dňami otriasla slovenskou verejnosťou  šokujúca informácia, že vlak IC 400 spoločnosti RegioJet mal problémy a s nim aj cestujúci. S príchodom súkromného železničného prepravcu sa začali objavovať srdcervúce situácie, ktoré by cestujúci  v tomto tisícročí neočakávali ani v tom najhoršom sne.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (86)

Na trati Bratislava – Košice sa pokazil rušeň a cestujúci museli v treskúcom mraze +5°C čakať na náhradný vlak, zložený z vozňov regionálnej súpravy (podľa jednej z obetí prestupovania išlo o električku). Súprava ich odviezla do Ilavy, kde už čakalo normálne ícéčko. Aké však bolo sklamanie cestujúcich, keď náhradné vagóny neboli vykurované! Čo vykurované!? Poctivá investigatívna práca redaktora Aktualít odhalila, že ani reštauračný vozeň nebol pripravený na podávanie teplých nápojov a jedál. No videl toto svet? 

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

K brilantnej žurnalistike, akou sa blysol redaktor aktualít eská musím doplniť otrasnú skutočnosť, že na niektorých úsekoch jazdy do Košíc občas haprovala wifina vo vagóne za lokomotívou. Ta to co? Toto by sa napríklad v súprave tradičnej železničnej spoločnosti v socialistickom vlastníctve nemohlo stať.

Ako bývalý redaktor niekoľkých slovenských médií by som mal výhrady k úsudku editorov v jojke. Táto správa rozhodne nemala byť zaradená do sedemnástej minúty Novín, ale zaradil by som ju do tituliek i prvej správy Krimi novín, najmä vzhľadom na závažnosť a spoločenský dopad incidentu s pokazeným rušnom.

SkryťVypnúť reklamu

Takúto nočnú moru, keď zlyhá lokomotíva vlakovej súpravy ale cestujúci nemuseli zažiť. Stačilo by, keby sa neulakomili na nízke ceny a prísľub buržoáznych služieb začínajúceho prepravcu, ale zostali by verní tradičnej, vyše storočím overenej železničnej spoločnosti, dotovanej silným sociálnym štátom. 

A teraz už irónia bokom. Veľmi by som si želal, aby RegioJet spustil spoj medzi Bratislavou a Prievidzou. Možno by to dokázali jazdiť za dve, namiesto troch hodín a bez prepriahania, typického pre obdobie konskej dráhy. Lebo keby investigatívci z Jojky vedeli, čo sa na tej trase vďaka tradičnej železničnej spoločnosti štandardne odohráva, mali by tam pripravený prenosový voz a štáby by sa v pohotovosti striedali na tri zmeny. Pokazeným lokomotívam s bláznivým kúrením/ochladzovaním by venovali pravidelnú špeciálnu rubriku. A aktuálnym spravodajstvom (brejking njúz) by prerušovali reklamu. A nemuseli by vysielať takéto povinné jazdy na objednávku. :P

Matej Hlôška

Matej Hlôška

Bloger 
  • Počet článkov:  46
  •  | 
  • Páči sa:  0x

V detstve a mladosti som čítal o Winnetuovi, o hrdinoch Jacka Londona a podobné veci. Starí rodičia pridali štipku kresťanstva a otec za vlečku komunizmu. Teraz sa s tým pasujem. Spolupracoval som so spoločnosťami Avira, Frisk Software, Symantec, Sysinternals a ďalšími. Bývalý moderátor a radca na fóre portálu viry.cz. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Lucia Nicholsonová

Lucia Nicholsonová

207 článkov
INESS

INESS

108 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

299 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

105 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu