Služby technickej podpory Oracle „obstarávali" v tomto roku celkovo štyri štátne inštitúcie a jedna ešte aktuálne obstaráva. Údaje čerpáme z vestníka ÚVO. Slovenská pošta 16. 8. 2013 uverejnila Oznámenie o výsledku verejného obstarávania. Pošta zákazku (434 000 EUR bez DPH) pridelila Oracle Slovensko s.r.o. priamym zadaním bez predchádzajúceho uverejnenia informácie o súťaži. Stalo sa tak preto, lebo Oracle Nederland B.V. listom prehlásila, že Oracle Slovensko s.r.o. je jediná spoločnosť, oprávnená poskytovať služby technickej podpory pre programy Oracle v Slovenskej republike. Slovenská pošta teda mohla zadať Oraclu Slovensko zákazku priamym zadaním len v takom prípade, ak je jednoznačne preukázané, že je vylúčené, aby služby maintenance mohla na území SR poskytnúť čo i len jediná ďalšia firma. A to list Oracle Nederland jednoznačne vylúčil.
Datacentrum (spadá pod MinFin SR) postupovalo úplne rovnako. Na základe formulácie, že „Spoločnosť ORACLE SLOVENSKO s r. o. v Bratislave je jediný a výhradný poskytovateľ technickej podpory pre produkty ORACLE pre slovenský trh" pridelila podľa oznámenia zo 4. 10. 2013 zákazku za 420 000 EUR bez DPH priamo Oraclu rokovacím konaním bez výzvy na súťaž.
Opäť úplne zhodne postupoval podľa oznámenia z 25. 5. 2013 Štatistický úrad SR. Suma 155 000 EUR bez DPH poputovala na základe rokovacieho konania bez zverejnenia rovno na účet Oracle Slovensko s.r.o.
A teraz príde niečo fakt zaujímavé. Sféra Ministerstva práce (MPSVaR) sa očividne nachádza v inom vesmíre. Sociálna poisťovňa totiž predstiera, že na služby technickej podpory Oracle organizuje „súťaž" za 5,5 milióna EUR. Dokonca podľa našich informácií sa do nej Oracle Slovensko s.r.o. ani len neprihlásila! Uchádzač musí, samozrejme, predložiť písomné potvrdenie, že oraclovský maintenance môže poskytovať. Ak nie je potvrdenie od Oracle Nederland, na ktoré sa odvoláva Slovenská pošta a ďalší (viď vyššie) sfalšované, bude nutne falošné potvrdenie, ktoré má povinnosť predložiť uchádzač v rámci obstarávania Sociálnej poisťovňe! To, čo sa deje v Socíálnej poisťovni, je zjavne proces, ktorého výsledkom má byť podvodné pridelenie zákazky za viac ako 5 miliónov EUR nejakému „sprostredkovateľovi" - súkromnej firme.
A aby toho nebolo málo, jedna organizácia MPSVaR - Ústredie práce, sociálnych vecí a rodiny išla na „vec" úplne natvrdo. Zákazku na obnovu a zabezpečenie technickej podpory Oracle za 1 200 000 EUR bez DPH podľa vestníka v júni 2013 rokovacím konaním bez výzvy na súťaž priamo pridelila súkromnej firme InterWay s.r.o. Dôvod - „Spoločnosť ORACLE Slovensko ...udelila spoločnosti InterWay ... výlučnosť na zabezpečenie služieb technickej podpory pre softvérové licencie. Z vyššie uvedených dôvodov nie je možné pri obstarávaní obnovy technickej podpory osloviť iných dodávateľov" (sic!).
Takže len v jednom roku sa technická podpora Oracle „obstaráva" tak, že trikrát zákazku dostane Oracle Slovensko, lebo o sebe prehlási, že je exkluzívny, výhradný, raz sa predstiera „súťaž" a raz biznis dostane na drevo súkromná firma, lebo je, samozrejme, tiež exkluzívna. Je očividné, že celé to musí z pozadia „riadiť" Oracle Slovensko s.r.o., respektíve jeho manažment, ktorý podľa toho, ako sa mu to hodí (a aké má byť z transakcie „fee"), prehlási buď sám o sebe, že na dodávku služieb technickej podpory má výlučnú exkluzivitu v SR, alebo poskytne špekulatívne takéto právo nejakej inej súkromnej firme.
Môže toto niekto kompetentný verejnosti nejako vysvetliť?!