V úvode reálna hypotéza: V budúcnosti nebude potrebné ďalej vzdelávať učiteľov, aby dosahovali aktuálne požadované vzdelanie (v odbornej časti). Učiteľ sa ďalej bude vzdelávať, aby získal informácie potrebné pre komunikáciu a vzťah so žiakom z nových komplexných dokumentov. Vo vlastnom záujme bude študovať súvisiace materiály vo vzťahu k novým dokumentom.
Metodika „Integrované IKT“ vytvorí pre učiteľa, vo vyučovacej hodine, väčší priestor pre komunikáciu so žiakom, s preferenciou komunikovať navzájom, v zmysle hľadania súvislostí.
Učiteľ a žiak budú mať k dispozícii vopred pripravené (podľa potreby aktualizované) a z internetu prístupné materiály (komplexných dokumentov pre vyučovaciu hodinu), ktoré bude využívať učiteľ a žiak počas vyučovacej hodiny i mimo nej.
Novo akcentované schopnosti (získavané ďalším vzdelávaním učiteľov) sa budú môcť orientovať viac na empatiu, spoluprácu a komunikáciu v triede (overená hypotéza metodiky „Integrované IKT“ v praxi experimentálnymi hodinami).
Orientovanie ďalšieho vzdelávania učiteľa bude výlučne na báze komunikácie, psychológie, sociológie, nových zručností a kompetencií a organizovania hodiny či prezentácií prác žiakov.