Získavanie znalostí, kompetencií, zručností a komunikačných schopností v prostredí empatie a spolupráce je cieľom a princípom metodiky „Integrované IKT“.
Metodiku tvoria štyri základné moduly: zoznámenie sa s témou, jej prediskutovanie, cvičenie a overenie poznaného. Každý z modulov je samostatná časť, je to variácia témy v rôznych preferenciách činností a jeho využitie na hodine riadi učiteľ.
Téma a jej súbor dokumentov vytvára predpoklad na tvorbu alternatív, ktoré tému aktualizujú a obohacujú. Spolu s využívaním alternatívy témy bude zviditeľnená kvalita jej autora. Umiestnením tém na internet získa učiteľ i žiak prehľad o vzdelávacom procese.
Prítomnosť žiaka v škole obohatí najmä jeho sociálnu stránku osobnosti cestou organizovania povinností, odbornej komunikácie, získavaním zručností a kompetencií za prítomnosti spolužiakov a učiteľa.