Cestná infraštrútura SMERuje do stratena

Prešovský kraj má z hľadiska medzinárodnej cestnej dopravy významnú polohu severo-južnú, ale i východo-západnú. To je všeobecne známy fakt. Rovnako taký ako to, že ani 24 rokov od ukončenia komunistického režimu v novembri 1989 neexistuje rýchle cestné spojenie medzi Bratislavou a hraničným priechodom medzi Slovenskom a Ukrajinou - obcou Ubľa. Ubľa.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Kraj nevyhnutne a životodarne potrebuje napredovať po dvoch líniách: opraviť všetky cesty v správe kraja a začať s prípravou, resp. budovaním nových ciest, t.j. rýchlostných ciest R4 a R9 a dvoch obchvatov Prešova (severného a južného) R4 a D1.

Rozbité cesty v kraji, ktoré sú denno-dennými spoločníkmi každého z nás dokonale svedčia o záujme vedenia kraja o dopravnú infraštruktúru. Ak chceme zabezpečiť, aby do nášho kraja prúdili podnikatelia, investori, ale aj turisti, je nutné začať urýchlene s kompletnou oprava ciest. S kvalitou ciest príde aj práca. Inak povedané: kompletná rekonštrukcia ciest II. a III. triedy, obnova miestnych komunikácií patria k nevyhnutným predpokladom, aby sa náš región mohol úspešne rozvíjať. Úlohou orgánov VÚC musí byť, aby aj ľudia zo vzdialených a odľahlých miest regiónu mali kvalitné a bezpečné spojenie s regionálnymi centrami, aby cestná infraštruktúra nebola prekážkou podnikania v týchto lokalitách.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Je na mieste priamo intervenovať zo strany PSK u členov vlády SR, aby sa začali realizovať zásadné a nevyhnutné projekty:

- začatie výstavby južného diaľničného obchvatu Prešova (D1),

- začatie výstavby severného cestného obchvatu Prešova (R4),

- začatie výstavby rýchlostnej cesty (R4) z Prešova cez Stropkov do Svidníka,

- prípravu výstavby rýchlostnej cesty (R9) z Prešova do Sniny.

Kde na to nájsť zdroje? Treba prestať mrhať peniazmi na nezmyselné projekty. Obmedziť byrokraciu a zbytočné náklady. Snažiť sa o to, aby sme čo najviac zdrojov z európskych dotácií dostali na opravu a vybudovanie ciest. Tie musia opravovať nie protekčné firmy, ale profesionáli, ktorí produkujú kvalitu za dobrú cenu. Prešovský kraj má totiž najdlhšiu sieť ciest, patrí mu 2 400 kilometrov ciest II. a III. triedy.

SkryťVypnúť reklamu

Štát dal financie, na čo sa využili?

Prešovský kraj dostal tohto roku v marci na opravu ciest od štátu až 1,4 mil. eur. Najviac spomedzi všetkých krajov. Zvyšok opráv mal zaplatiť z vlastného rozpočtu. Do opráv výtlkov v kraji v roku 2013 malo ísť minimálne 3 až 3,5 mil. eur z oboch zdrojov. Rozdelenie 8 mil. eur zo štátneho rozpočtu medzi jednotlivé samosprávne kraje zodpovedá dĺžke ciest II. a III. triedy, o ktoré a kraje starajú.

Okrem toho chcel PSK na opravu ciest využiť aj finančné zdroje z regionálneho operačného programu Opatrenie 5.1 na regionálne komunikácie zabezpečujúce dopravnú obslužnosť regiónov. Spoluúčasť kraja na tomto projekte je 5 percent.

SkryťVypnúť reklamu

Správa a údržba ciest Prešovského kraja plánovala z tohto programu v tomto roku opraviť a zmodernizovať 62 kilometrov ciest, zrekonštruovať 9 mostov a stabilizovať 4 úseky, na ktorých dochádza k zosuvu na území kraja.

Hoci sa ešte kalendárny rok neskončil, možno konštatovať, že výber adeptov na opravu ciest nebol najobjektívnejší.

Ján Hudacký

Použité v novinách Zmena je šanca, ktoré môžete nájsť aj na stránke http://hudacky.sk/

Ján Hudacký

Ján Hudacký

Bloger 
  • Počet článkov:  10
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Predseda Hospodárskeho výboru NR SR, poslanec NR SR za KDH.Môj web: www.hudacky.sk Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Roman Kebísek

Roman Kebísek

106 článkov
Marian Nanias

Marian Nanias

279 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

50 článkov
Anna Brawne

Anna Brawne

108 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu