
Áno dobre ste si prečítali - donútení!Nútia nás k tomu okolnosti a celá spoločnosť.Začalo sa to už začiatkom 90-tych rokov. Už vtedy som poznal zopár ľudí, ktorí dokázali upútať pozornosť najnovším autom, ale takú základnú vec, akou je vlastná strecha nad hlavou nemali. Bolo pre nich omnoho dôležitejšie byť "na očiach" ako mať nejaké istoty. Postupne táto zvláštnosť prenikla snáď všade.V podnikateľských kruhoch sa stalo absolútnou nevyhnuteľnosťou vlatniť najnovšie auto, mobil, oblek od Versaceho... A išli na to nemalé časti zarobených peňazí. Po čase však stálo veľa z tých áut v bazároch, kde leasingovky predávajú odobraté vozidlá, V 1993 sme na firmu v Brne kúpili starší asi 5 ročný "bavorák" 735. Bola to výhodná kúpa. Za 300 tisíc mať kompletné pohodlie a bezpečnosť, bolo predsa super, nie? V Brne áno. V tom momente, ako som prišiel na tomto aute do Bratislavy, veľa ľudí sa ma snažilo upozorniť, že by som nemal jazdiť na takomto "vraku". Prečo? To auto chodilo ako hodinky a bolo pohodlné!Mal som obchodných partnerov v Nemecku. PÁN podnikateľ, ktorý robil obraty viac ako miliardu EUR ma na stole položený mobil, ktorý u nás nechceli už ani nezamestaní. Prečo? Dotovaný sa predával za korunu a to si predsa nikto nemôže dovoliť, mať taký lacný mobil!Boli sme jedna z krajín, s najväčšou penetráciou mobilných telefónov. Prečo? Ako som zistil, dva účty za telefón platili aj v rodine, kde boli obaja na podpore. Pozrite si zahraničný film z tých rokov. Ešte stále sa viac volalo z pevnej linky, ako z mobilu.Prečo sme takí a komu to pomáha???Ak si nemal všetko naj a "in", nič si neznamenal! Takto to naozaj bolo. A píšem že bolo, napriek tomu, že ešte stále v podstate je, ale po prečítaní diskusie na jednom mojom článku som zistil, že nová generácia už začína myslieť inak. Držím palce. Nech im/nám to výjde. :-)