Kniha bola britským týždenníkom The Economist vyhodnotená ako najlepšia kniha roka a popisuje ťažkosti, ktorým musia zahraničné firmy v Číne každý deň v biznise čeliť.
Samotný autor prekladá názov knihy Made in China ako Odfláknuté v Číne a uvádza škandály z nedávnej minulosti ako otrava melamínom, rozpadajúce sa pneumatiky, či používanie olovených farieb v hračkách pre deti. Paul Midler v mnohom pripomína Marca Pola, pretože na vlastnej koži zažíva celý rad nekonečných dobrodružstiev a príhod vo svete obchodu, kde sa každý snaží podviesť každého.
Na prvý pohľad sa môže zdať, že vyrábať v Číne je jednoduché. Nie sú tu žiadne odbory, žiadne bezpečnostné predpisy a prekvapivo málo zákonov, predpisov, štátnych nariadení ako aj prekážok v obchodovaní, ale... Číňania už nepotrebujú vyrábať lacno a zároveň kvalitne. Získali si zákazníkov, aj trhy, zarobili peniaze, okopírovali know-how a dopracovali sa k dôležitým konexiám v straníckom aparáte. Teraz chcú získať ešte viac peňazí a preto majitelia tovární v Číne hrajú takú hru. Na začiatku dodajú kvalitný výrobok, postupne z neho vypustia základné zložky, alebo ich nahradia niečím menej kvalitným. Zmeny nikomu nehlásia a dovozcovia nemajú ani tušenie, čo sa deje, kým nevypukne nejaký problém.
Čínski výrobcovia neuvažujú priamočiaro, v zmysle náš zákazník, náš pán, biznis vidia multidimenzionálne. Cudzinci hrajú v Číne dámu, domáci sú šachoví veľmajstri.
Knihu Odfláknuté v Číne by si mal ako povinné čítanie prečítať každý, kto má v úmysle robiť biznis s Čínou a to ešte predtým, ako vystúpi z lietadla v Pekingu alebo Šanghaji.