Pokračovanie článku, ako sa stať manažérom dobrých vzťahov.
Náhle rozhodnutie
- Vyhnite sa náhlemu rozhodnutiu, ak máte zlý pocit, alebo nie ste o rozhodnutí dostatočne presvedčený. Z neuváženého rozhodnutia vznikajú neuvážené kroky a výsledky vás rozhodne nepotešia.
- Nerozhodujte za iných. Vyvoláva to pocit direktívnosti a podceňovania schopnosti iných sa samostatne rozhodnúť. Dôsledkom je mnohokrát nevôľa druhej strany.
Poklonkovanie /Váš služobníček/
- Vyhnite sa vtieraniu za účelom získania si pozornosti. Dosiahnete pravý opak. Neponúkajte svoje služby pod cenu. Vytvára to pocit nedôvery a podozrievania.
- Tzv. doliezanie je otravné. Aj emailová komunikácia má svoje hranice. Aj časté posielanie emailov môže otravovať. Druhá strana sa Vám bude radšej vyhýbať.
- Nedávajte darčeky, výmenou za službu. Radšej o ňu otvorene požiadajte.
Vyhnite sa sľubom
- Nesľubujte ! Môže sa veľmi ľahko stať, že sľúbite niečo, čo nemôžete splniť. Podkopete si dôveru aj sebadôveru.
- Nežiadajte sľuby !
- Vyhnite sa prázdnym, nič nehovoriacim slovám. Môžu by druhou stranou zle pochopene.
- V obchodnej komunikácii sa vyhnite dvojzmyselným slovám.
Ponižovanie vs. vyvyšovanie
- Vyvyšovaním či ponižovaním seba samého strácate svoj kredit a hodnotu.
- Nelejte si maslo na hlavu ! Radšej vysvetlite prečo ste konali tak, ako ste konali. Hneď navrhnite riešenia. Samotné vysvetlenie je málo platné, ak nedáte návrh na zlepšenie, či nápravu.
Nepozornosť
- Nepozornosť pri komunikácii spôsobuje veľmi často nedorozumenia.
- Druhá strana má pocit nedocenenie či nedôležitosti toho, o čom hovorí.
- Unikajú vám tak možné riešenia, nápady, myšlienky, alebo inšpirácie.
Výhovorky
- Vplývajú hlavne na Vás.
- Konštruktívne vysvetlenie nemusí byť výhovorkou.
- Druhá strana môže veľmi ľahko odhaliť vaše vyhováranie, čo spôsobí nedôveru vo Vás.
Odklad nutnej komunikácie
- Vyhnite sa odkladaniu dôležitých rozhovorov.
- Dochádza k zhoršovaniu možného riešenia.
Súhlas
- Vyhnite sa súhlasu s tým, s čím nesúhlasíte len z dôvodu, aby ste zaujali druhú stranu.
- Vyhnite sa prikyvovaniu tomu, čomu nerozumiete.
- Vyhnite sa komunikácii, ktorá je v rozpore s vašimi hodnotami
- Nedávajte za pravdu len preto, aby ste zaujali a pritiahli tak pozornosť na svoju stranu. Zamotáte sa do vlastných sietí.
Presadzovanie /Baran, baran – buc/
- Vyhnite sa tvrdohlavému presadzovaniu si vlastného názoru.
- Vyhnite sa presviedčaniu o tom, čo si myslíte a považujete za pravdu.
- Vyhnite sa monológu, dajte priestor na reakciu druhej strany. Ľudia radi rozprávajú.
- Vyhnite sa prílišného množstva argumentov.
Vrátený úder
- Kto do teba kameňom, ty doňho chlebom.
- Ak sa Vás niekto nejako slovne dotkne, nevracajte mu hneď úder.
- Vyhýbajte sa vyhrážkam akéhokoľvek typu.
- Vyhýbajte sa psychického nátlaku, alebo vydierania.
- Vyhýbajte sa nadávkam. Niekto si myslí, že je to „COOL“ no Vám to na hodnote uberie.
Lož má krátke nohy
- Ako sa hovorí, mama vie vždy všetko
- Vyhnite sa nepravdám, obráti sa to proti Vám.
- Vyhnite sa pri rozhovore prílišnému pozeraniu inde. Vyvoláva to pocit, že hovoríte nepravdy, aj keď tomu tak nemusí byť.
Ak sa vám podarí vyvarovať sa týmto základným chybám v komunikácii, do značnej miery to ovplyvní správanie sa vášho okolia. Prečo ? Pretože zmeníte seba a keď zmeníte seba, zmení sa aj Vaše okolie. Osobne to mám na 100 % odskúšané. Na začiatku si stačí uvedomiť, ako komunikujeme a čo by sme na tom mohli zlepšiť. Je samozrejme rozdiel, či komunikujeme s nadriadeným, priateľom, partnerkou, deťmi alebo tínedžermi.
Prajem Vám mnoho úspechov a veľa priateľov vďaka tomu, ako budete komunikovať. Verím, že Vám teto krátky článok jednoducho a účinne vysvetlil, čomu sa vyvarovať.
Rekapitulácia:
Vyhnite sa:
Očakávaniam
Zvyšovania sily hlasu
Posudzovania a neoprávnenej kritiky
Samovznietenia
Náhleho rozhodnutia
Poklonkovaniu /Váš služobníček/
Sľubom
Ponižovaniu a vyvyšovaniu
Nepozornosti
Výhovorkám
Odkladu nutnej komunikácie
Súhlasu s čím nesúhlasíte
Presadzovaniu /Baran, baran – buc/
Vrátenému úderu
Nepravdám
Napísané s láskou pre všetkých čitateľov.