Staňte sa manažérmi dobrých vzťahov I. /2.časť/

Ak sa vám podarí vyvarovať sa týmto základným chybám v komunikácii, do značnej miery to ovplyvní správanie sa vášho okolia. Prečo ? Pretože zmeníte seba a keď zmeníte seba, zmení sa aj Vaše okolie. Osobne to mám na 100 % odskúšané. Na začiatku si stačí uvedomiť, ako komunikujeme a čo by sme na tom mohli zlepšiť. Je samozrejme rozdiel, či komunikujeme s nadriadeným, priateľom, partnerkou, deťmi alebo tínedžermi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pokračovanie článku, ako sa stať manažérom dobrých vzťahov.

Náhle rozhodnutie

- Vyhnite sa náhlemu rozhodnutiu, ak máte zlý pocit, alebo nie ste o rozhodnutí dostatočne presvedčený. Z neuváženého rozhodnutia vznikajú neuvážené kroky a výsledky vás rozhodne nepotešia.

- Nerozhodujte za iných. Vyvoláva to pocit direktívnosti a podceňovania schopnosti iných sa samostatne rozhodnúť. Dôsledkom je mnohokrát nevôľa druhej strany.

Poklonkovanie /Váš služobníček/

- Vyhnite sa vtieraniu za účelom získania si pozornosti. Dosiahnete pravý opak. Neponúkajte svoje služby pod cenu. Vytvára to pocit nedôvery a podozrievania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Tzv. doliezanie je otravné. Aj emailová komunikácia má svoje hranice. Aj časté posielanie emailov môže otravovať. Druhá strana sa Vám bude radšej vyhýbať.

- Nedávajte darčeky, výmenou za službu. Radšej o ňu otvorene požiadajte.

Vyhnite sa sľubom

- Nesľubujte ! Môže sa veľmi ľahko stať, že sľúbite niečo, čo nemôžete splniť. Podkopete si dôveru aj sebadôveru.

- Nežiadajte sľuby !

- Vyhnite sa prázdnym, nič nehovoriacim slovám. Môžu by druhou stranou zle pochopene.

- V obchodnej komunikácii sa vyhnite dvojzmyselným slovám.

Ponižovanie vs. vyvyšovanie

- Vyvyšovaním či ponižovaním seba samého strácate svoj kredit a hodnotu.

SkryťVypnúť reklamu

- Nelejte si maslo na hlavu ! Radšej vysvetlite prečo ste konali tak, ako ste konali. Hneď navrhnite riešenia. Samotné vysvetlenie je málo platné, ak nedáte návrh na zlepšenie, či nápravu.

Nepozornosť

- Nepozornosť pri komunikácii spôsobuje veľmi často nedorozumenia.

- Druhá strana má pocit nedocenenie či nedôležitosti toho, o čom hovorí.

- Unikajú vám tak možné riešenia, nápady, myšlienky, alebo inšpirácie.

Výhovorky

- Vplývajú hlavne na Vás.

- Konštruktívne vysvetlenie nemusí byť výhovorkou.

- Druhá strana môže veľmi ľahko odhaliť vaše vyhováranie, čo spôsobí nedôveru vo Vás.

Odklad nutnej komunikácie

- Vyhnite sa odkladaniu dôležitých rozhovorov.

SkryťVypnúť reklamu

- Dochádza k zhoršovaniu možného riešenia.

Súhlas

- Vyhnite sa súhlasu s tým, s čím nesúhlasíte len z dôvodu, aby ste zaujali druhú stranu.

- Vyhnite sa prikyvovaniu tomu, čomu nerozumiete.

- Vyhnite sa komunikácii, ktorá je v rozpore s vašimi hodnotami

- Nedávajte za pravdu len preto, aby ste zaujali a pritiahli tak pozornosť na svoju stranu. Zamotáte sa do vlastných sietí.

Presadzovanie /Baran, baran – buc/

- Vyhnite sa tvrdohlavému presadzovaniu si vlastného názoru.

- Vyhnite sa presviedčaniu o tom, čo si myslíte a považujete za pravdu.

- Vyhnite sa monológu, dajte priestor na reakciu druhej strany. Ľudia radi rozprávajú.

SkryťVypnúť reklamu

- Vyhnite sa prílišného množstva argumentov.

Vrátený úder

- Kto do teba kameňom, ty doňho chlebom.

- Ak sa Vás niekto nejako slovne dotkne, nevracajte mu hneď úder.

- Vyhýbajte sa vyhrážkam akéhokoľvek typu.

- Vyhýbajte sa psychického nátlaku, alebo vydierania.

- Vyhýbajte sa nadávkam. Niekto si myslí, že je to „COOL“ no Vám to na hodnote uberie.

Lož má krátke nohy

- Ako sa hovorí, mama vie vždy všetko

- Vyhnite sa nepravdám, obráti sa to proti Vám.

- Vyhnite sa pri rozhovore prílišnému pozeraniu inde. Vyvoláva to pocit, že hovoríte nepravdy, aj keď tomu tak nemusí byť.

Ak sa vám podarí vyvarovať sa týmto základným chybám v komunikácii, do značnej miery to ovplyvní správanie sa vášho okolia. Prečo ? Pretože zmeníte seba a keď zmeníte seba, zmení sa aj Vaše okolie. Osobne to mám na 100 % odskúšané. Na začiatku si stačí uvedomiť, ako komunikujeme a čo by sme na tom mohli zlepšiť. Je samozrejme rozdiel, či komunikujeme s nadriadeným, priateľom, partnerkou, deťmi alebo tínedžermi.

Prajem Vám mnoho úspechov a veľa priateľov vďaka tomu, ako budete komunikovať. Verím, že Vám teto krátky článok jednoducho a účinne vysvetlil, čomu sa vyvarovať.

Rekapitulácia:

Vyhnite sa:

Očakávaniam

Zvyšovania sily hlasu

Posudzovania a neoprávnenej kritiky

Samovznietenia

Náhleho rozhodnutia

Poklonkovaniu /Váš služobníček/

Sľubom

Ponižovaniu a vyvyšovaniu

Nepozornosti

Výhovorkám

Odkladu nutnej komunikácie

Súhlasu s čím nesúhlasíte

Presadzovaniu /Baran, baran – buc/

Vrátenému úderu

Nepravdám

Napísané s láskou pre všetkých čitateľov.

Rastislav Ilčík

Rastislav Ilčík

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Verte že všetko može byť inak. Zaslúžite si to. Zoznam autorových rubrík:  Pozitívne myslenieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Roman Kebísek

Roman Kebísek

108 článkov
Věra Tepličková

Věra Tepličková

1,091 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

767 článkov
Tupou Ceruzou

Tupou Ceruzou

325 článkov
Marcel Rebro

Marcel Rebro

152 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu