Staňte sa manažérmi dobrých vzťahov I. /2.časť/

Ak sa vám podarí vyvarovať sa týmto základným chybám v komunikácii, do značnej miery to ovplyvní správanie sa vášho okolia. Prečo ? Pretože zmeníte seba a keď zmeníte seba, zmení sa aj Vaše okolie. Osobne to mám na 100 % odskúšané. Na začiatku si stačí uvedomiť, ako komunikujeme a čo by sme na tom mohli zlepšiť. Je samozrejme rozdiel, či komunikujeme s nadriadeným, priateľom, partnerkou, deťmi alebo tínedžermi.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Pokračovanie článku, ako sa stať manažérom dobrých vzťahov.

Náhle rozhodnutie

- Vyhnite sa náhlemu rozhodnutiu, ak máte zlý pocit, alebo nie ste o rozhodnutí dostatočne presvedčený. Z neuváženého rozhodnutia vznikajú neuvážené kroky a výsledky vás rozhodne nepotešia.

- Nerozhodujte za iných. Vyvoláva to pocit direktívnosti a podceňovania schopnosti iných sa samostatne rozhodnúť. Dôsledkom je mnohokrát nevôľa druhej strany.

Poklonkovanie /Váš služobníček/

- Vyhnite sa vtieraniu za účelom získania si pozornosti. Dosiahnete pravý opak. Neponúkajte svoje služby pod cenu. Vytvára to pocit nedôvery a podozrievania.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

- Tzv. doliezanie je otravné. Aj emailová komunikácia má svoje hranice. Aj časté posielanie emailov môže otravovať. Druhá strana sa Vám bude radšej vyhýbať.

- Nedávajte darčeky, výmenou za službu. Radšej o ňu otvorene požiadajte.

Vyhnite sa sľubom

- Nesľubujte ! Môže sa veľmi ľahko stať, že sľúbite niečo, čo nemôžete splniť. Podkopete si dôveru aj sebadôveru.

- Nežiadajte sľuby !

- Vyhnite sa prázdnym, nič nehovoriacim slovám. Môžu by druhou stranou zle pochopene.

- V obchodnej komunikácii sa vyhnite dvojzmyselným slovám.

Ponižovanie vs. vyvyšovanie

- Vyvyšovaním či ponižovaním seba samého strácate svoj kredit a hodnotu.

SkryťVypnúť reklamu

- Nelejte si maslo na hlavu ! Radšej vysvetlite prečo ste konali tak, ako ste konali. Hneď navrhnite riešenia. Samotné vysvetlenie je málo platné, ak nedáte návrh na zlepšenie, či nápravu.

Nepozornosť

- Nepozornosť pri komunikácii spôsobuje veľmi často nedorozumenia.

- Druhá strana má pocit nedocenenie či nedôležitosti toho, o čom hovorí.

- Unikajú vám tak možné riešenia, nápady, myšlienky, alebo inšpirácie.

Výhovorky

- Vplývajú hlavne na Vás.

- Konštruktívne vysvetlenie nemusí byť výhovorkou.

- Druhá strana môže veľmi ľahko odhaliť vaše vyhováranie, čo spôsobí nedôveru vo Vás.

Odklad nutnej komunikácie

- Vyhnite sa odkladaniu dôležitých rozhovorov.

SkryťVypnúť reklamu

- Dochádza k zhoršovaniu možného riešenia.

Súhlas

- Vyhnite sa súhlasu s tým, s čím nesúhlasíte len z dôvodu, aby ste zaujali druhú stranu.

- Vyhnite sa prikyvovaniu tomu, čomu nerozumiete.

- Vyhnite sa komunikácii, ktorá je v rozpore s vašimi hodnotami

- Nedávajte za pravdu len preto, aby ste zaujali a pritiahli tak pozornosť na svoju stranu. Zamotáte sa do vlastných sietí.

Presadzovanie /Baran, baran – buc/

- Vyhnite sa tvrdohlavému presadzovaniu si vlastného názoru.

- Vyhnite sa presviedčaniu o tom, čo si myslíte a považujete za pravdu.

- Vyhnite sa monológu, dajte priestor na reakciu druhej strany. Ľudia radi rozprávajú.

SkryťVypnúť reklamu

- Vyhnite sa prílišného množstva argumentov.

Vrátený úder

- Kto do teba kameňom, ty doňho chlebom.

- Ak sa Vás niekto nejako slovne dotkne, nevracajte mu hneď úder.

- Vyhýbajte sa vyhrážkam akéhokoľvek typu.

- Vyhýbajte sa psychického nátlaku, alebo vydierania.

- Vyhýbajte sa nadávkam. Niekto si myslí, že je to „COOL“ no Vám to na hodnote uberie.

Lož má krátke nohy

- Ako sa hovorí, mama vie vždy všetko

- Vyhnite sa nepravdám, obráti sa to proti Vám.

- Vyhnite sa pri rozhovore prílišnému pozeraniu inde. Vyvoláva to pocit, že hovoríte nepravdy, aj keď tomu tak nemusí byť.

Ak sa vám podarí vyvarovať sa týmto základným chybám v komunikácii, do značnej miery to ovplyvní správanie sa vášho okolia. Prečo ? Pretože zmeníte seba a keď zmeníte seba, zmení sa aj Vaše okolie. Osobne to mám na 100 % odskúšané. Na začiatku si stačí uvedomiť, ako komunikujeme a čo by sme na tom mohli zlepšiť. Je samozrejme rozdiel, či komunikujeme s nadriadeným, priateľom, partnerkou, deťmi alebo tínedžermi.

Prajem Vám mnoho úspechov a veľa priateľov vďaka tomu, ako budete komunikovať. Verím, že Vám teto krátky článok jednoducho a účinne vysvetlil, čomu sa vyvarovať.

Rekapitulácia:

Vyhnite sa:

Očakávaniam

Zvyšovania sily hlasu

Posudzovania a neoprávnenej kritiky

Samovznietenia

Náhleho rozhodnutia

Poklonkovaniu /Váš služobníček/

Sľubom

Ponižovaniu a vyvyšovaniu

Nepozornosti

Výhovorkám

Odkladu nutnej komunikácie

Súhlasu s čím nesúhlasíte

Presadzovaniu /Baran, baran – buc/

Vrátenému úderu

Nepravdám

Napísané s láskou pre všetkých čitateľov.

Rastislav Ilčík

Rastislav Ilčík

Bloger 
  • Počet článkov:  31
  •  | 
  • Páči sa:  2x

Verte že všetko može byť inak. Zaslúžite si to. Zoznam autorových rubrík:  Pozitívne myslenieSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Roman Kebísek

Roman Kebísek

107 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

767 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karol Galek

Karol Galek

116 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu