
."Hybridné hydry rozbili všetko, čo je sväté"
Je vypichnuté motto Horowitzovej článku. Čo myslí pod pojmom "hydry", rozvádza ďalej.
Uvádza najkôr príklady známych osôb aktívnych v mobilizovaní júdeo-kresťanských síl: generála IDF vo výslužbe, volajúceho do spoločného boja priti islamo-fašizmu, rabína a člena Knessetu volajúceho po pokresťančovaní moslimov, izraelského akademika volajúceho po kresťanskom obnovení Európy a po politickom a duchovnom zjednotení Židov a kresťanov proti radikálnemu islamu.
Jej principiĺany postoj je, že odmieta ideologické zbližovanie s kresťanmi, a to zo židovskej náboženskej pozície avodah zarah - čo je pre veriaceho Žida modloslužba, márne uctievanie.
A ako príklad toho cituje vo svojom článku verš Nového Zákona zo stránky ICEJ.org (Ef. 3:6 ), hovoriaci o tom, že skrze Krista sú pohania spolu so Židmi (Izraelom) spoludedičmi zasľúbení.
Podľa nej takéto "kontakty s krížom" vedú k strate jedinečnej židovskej identity, dedičstva a zmyslu židovskej existencie. A to aj pre politické výhody spojenectva s kresťanskými politikmi vo Washingtone.
"Korumpované spolutavenie vier, ideológií a a politických záujmov vytvorilo neuveriteľne zmutované vzťahy - zrodené v hriechu - ktoré zasiahli súčasné náboženské systémy judaizmu, kresťanstva a islamu", píše.
Tieto "hydry" podľa nej prekročili duchovné, politické, osobné, kultúrne a akademické hranice.
Uzatvára to označením "Ézavova pomstva", ak nedôjde k okamžitej korekcii tohto - podľa nej nezdravého - javu.
.(Židia) neodmietajte priateľstvo kresťanov
Je názov odozvy Malcolma Heddinga.
Poukazuje na predsudky Horowitz o "piatej kolóne" kresťanov v židovskom štáte. Podľa neho je Ellen v ich v zajatí, odmietajúc tak židovsko-kresťanské priateľstvo, solidaritu a spolupráci. Kým rabín, ktorého ona cituje, sa zaujíma o aktivity ICEJ, sama zotrváva vo svojej názorovej izolácii.
Zdôrazňuje židovské korene kresťanstva ako náboženstva vzišlého z judaizmu. Poukazuje na to, že ich eliminovanie viedlo k stáročiam cirkevného antisemitizmu.
Akt pokánia a korekcia starej teológie náhrady (v rámci hnutia kresťanského sionizmu) je podľa Heddinga dobrou odozvou na minulé hriechy kresťanov voči starším bratom vo viere.
.Zhrnutie
Ellen ako ortodoxná Židovka vyjadrila svoj nesúhlas, a možno aj svoje nepochopenie nad novými nábožensko-ideologickými trendami kresťanov voči Židom.
Kým pre mnohých kresťanov je v pohode uznať skrze Písmo svoje židovské dedičstvo a prijať teológiu vštepenia planých ratolestí do ušlachtilej olivy Izraela (podľa apoštola Pavla), u nábožných Židov zvykne voči druhej strane pretrvávať nedôvera.
Kým mnohí proizraelskí kresťania bez problémov nosia židovské symboly, a tak radi vyjadrujú solidaritu Izraelu, Židia sú voči druhej strane skôr opatrní. Je to obava zo skrytých misionárskych úmyslov, ako aj nepríťažlivá kresťanská interpretácia posledných vecí (sedemročná éra veľkého súženia pre ľudstvo, posledná bitka Armagedonu, slávny príchod Mesiáša s ranami na rukách atď), dávajúca pocit definitívneho triumfu kresťanstva nad svetom.
Každopádne, proces vzájomného spoznávania a porozumenia, selektovania a zvažovania pozitív a negatív, je zdĺhavý.
Zlatá stredná cesta je všetko skúmať a pozitívneho sa držať. Ak má kresťanské spojenectvo Židom na svojom širokom poli pôsobenia - od charity až po politickú podporu - čo ponúknuť, je len na nich, aby sa rozhodli.