
Oľga vo svojom blogovom príspevku bohato čerpala z obdobia antiky, kde sa to príkladmi na homosexuálne a lesbické správanie dosť hemží, vypichla neskoršie reštrikcie voči hriešnemu sexuálnemu správaniu zo strany kresťanstva, ako i uviedla známe osobnosti s homosexuálnymi sklonmi. A to všetko písané pre podporu názoru, že táto sexuálna deviácia bola a vlastne stále je spoločenským "štandardom".
Ja stojím v ťažšej pozícii, keďže ako oponent tzv. homosexuálneho spoločenského štandardu mám k dispozícii menej populárny argumentačný zdroj - Biblu, ako aj tradíciu židovského národa, ktorý bol a stále je nosičom posolstva Tóry z Knihy kníh, z ktorého významnú podmnožinu v podobe sexuálnej morálky - prevzalo kresťanstvo a cirkev.
Prečo som si vybral národ Izraela ? Z náboženských dôvodov - ako biblický veriaci som presvedčený, že táto skupina ľudí z potomstva Abraháma-Izáka-Jákoba je permanentným vlastníctvom Hospodina, ktorý splní všetko, čo Izaelovi zasľúbil v proroctvách - zhromaždenie z národov na konci časov a vykúpenie. Svätý Boh im daroval v Tóre súhrn pravidiel nielen pre náboženský život, ale o.i. aj pre sexuálny a rodinný.
A čo z toho vyplýva pre nežidov, uctievajúcich Boha Abrahámovho, Izákovho a Jákovho ? Parafrázujúc apoštola Pavla, vierou v Ješuu, Mesiáša, sme my kresťania ako plané olivové ratolesti navrúbované do do kmeňa hodnôt a princípov našich starších bratov vo viere.
Preto pohľad na vzťah "prvorodeného" Izraela k svojmu a zároveň nášmu Bohu, ako je zachytený v Tanachu, na jeho páchané hriechy, nevernosť, pády, ale i pokánie a návrat k Hospodinu, je vždy vieroučným, ako i mravným obohatením.
V mnohorakých aspektoch to platí aj pre rabínsky judaizmus - aj keď kategoricky odmietol Ježiša ako Mesiáša, rozmanité hodnotové princípy, vrátane tých pre reguláciu sexuality človeka, zachoval a "posunul" ich mladšiemu Izraelu - Kristovej Cirkvi. Dovolím si dokonca prehlásiť, že sú jedným zo stavebných kameňov našej, tzv. júdeo-kresťanskej civilizácie.
Z historického pohľadu možno povedať, že to bol práve judaizmusstarozákonnej éry, čo priniesol radikálnu zmenu v chápaní sexuálneho správania, vrátane odsúdenia mimomanželskéhostyku, či homosexuálneho správania sa ako jedného z "ohavných zvyklostí" okolitýchpohanských etník - v tom čase Egypta a národov Kanáanu, akým sa vyvolený národ mal vyhýbať.
Téma homosexuality sa viaže k biblickej knihe Leviticus. Boh označuje homosexuálny styk za "ohavnosť" (hebr. to'evah) a nariaďuje smrteľný trest - Lev. 20:13.
Samozrejme, súčasná Halacha (židovské náboženské pravidlá) najvyšší trest za homosexuálne správanie neudeľuje. Každopádne, styk medzi dvoma mužmu je podľa názoru drvivej väčšiny nábožných Židov vážnym hriechom.
Ortodoxný judaizmus dokonca kategorizuje análny homosexuálny styk ako "yehareg ve'al ya'avor", čiže radšej zomrieť, ako zhrešiť (táto sebaobeta zahrňuje aj pokušenia na vraždu, modloslužobníctvo, cudzoložstvo a incest).
Rovnako rabíni interpretovali aj lesbický styk za hriešny.
Avšak aj judaizmus čelí erózii súčasnej liberalizácie. Rôzne "zjemnenia", či lepšie "uvoľnenia" napríklad vo veci ordinovania homosexuálnych rabínov, či dokonca homosexuálneho správania sa a "manželských" zväzkov homosexuálov sa - zhruba povedané - stupňujú v poradí konzervatívny, reformovaný a rekonštrukcionistický "judaizmus", ak sa judaizmom dajú ešte nazvať (citujem názor môjho kolegu doktoranda, ortodoxného Žida Jehudu).
Avšak "striktné" formy judaizmu - ortodoxný a charedim - Baruch Hashem ! (B-hu vďaka) - si zachovávajú správny biblický postoj k hriechu ("ohavnosti") homosexuality.
.Pomoc Židom s homosexuálnymi sklonmi- JONAH
Nábožní starší bratia vo viere majú napríklad neziskovú organizáciu JONAH (Jews Offering New Alternatives to Homosexuality - Židia ponúkajúci nové alternatívy k homosexualite). Má za cieľ prevenciu, intervenciu a liečbu zásadových faktorov, ktoré spôsobujú sexuálnu príťažlivosť osôb rovnakého pohlavia a to prostredníctvom psychologického a duchovného poradenstva.
Rabínski učenci vysvetľujú, že ľudstvo bolo Stvoriteľom obdarované slobodnou vôľou, a preto má každý potenciál na zmenu. Ďalej rabíni zdôrazňujú, že rodičia, učitelia a poradcovia majú zvláštnu zodpovednosť vzdelávať, vychovávať a ponúkať príležitosti pre tých, ktorí bojujú s nechcenými homosexuálnymi sklonmi.
Myslím si, že úprimná snaha vrátiť človeka do rámca Stvoriteľovho plánu je zdatnou alternatívou k dnešným pro-homosexuálnym tendenciám, zdôvodňovaných či už "vrodenosťou" homosexuálnych sklonov, či filozofovaním o nejakom univerzálne prítomnom fenoméme prírodnej variability a diverzity v sexualite.
Na margo aktivít rôznych LGTB organizácii v Izraeli, ktoré organizujú pochody homosexuálov Tel Avivom i Jeruzalemom, sa pýtam, dokedy bude sekulárne, rozmaznané potomstvo Izraela popudzovať Hospodina svojimi hriechmi. To nemajú žiadnu bázeň k Adonai Cevaót, Hospodinovi zástupov, to už zabudli na všetky tresty, ktoré dopadali na národ vyvolený za opustenie Božej cesty ?