
Podľa autora označenie "mesiánski Židia" prislúcha Židom, ktorí zostali verní judaizmu a teda očakávajú "pravého" Mesiáša.
Židia, ktorí prijali kresťanskú vieru, vrátane "deifikácie Ježiša", by sa nemali volať mesiánski, pretože hebrejské Písma definujú Mesiáša ako ľudskú bytosť, uvádza autor, citujúc pritom Iz. 11:1-2 :
"Z Izajovho pňa vyženie mládnik
a z jeho koreňov vyrastie výhonok.
Spočinie na ňom Duch Hospodinov,
duch múdrosti a rozumnosti,
duch rady a sily,
duch známosti a bázne
Hospodinovej."
Teda Mesiáš je osvietená ľudská bytosť s bázňou pred Bohom, ale nie Bohom, čo je v kontraste s kresťanským chápaním Ježiša ako "Boha a Spasiteľa" na základe Iz 43:11 :
"Ja, ja som Hospodin, a okrem mňa nieto Spasiteľa."
Ďalším z dôvodov, prečo by sa Židia s kresťanskou vierou nemali volať "mesiánski Židia" je, že ako Izaiáš zjavuje (Iz. 11 :9-12), až pravý Mesiáš zabezpečí skutočný svetový mier a duchovné osvietenie, a takisto Boh zhromaždí všetkých rozptýlených Izraela:
"Nebudú zle robiť ani škodiť nikde na mojom svätom vrchu, lebo zem bude plná poznania Hospodina, ako vody pokrývajú more.
V ten deň pohania vyhľadávať budú koreň Izajov, ktorý stojí ako koruhva národov, a slávny bude jeho príbytok.
V ten deň Pán druhý raz vystrie ruku, aby vykúpil zvyšok svojho ľudu, ktorý zostane v Asýrii a Egypte,v Patrose, Kúši, Éláme, v Šineáre, Chamáte a na morských ostrovoch.
A zdvihne koruhvu pre národy, zozbiera rozohnaných Izraela a zhromaždí rozptýlených Júdu zo štyroch strán zeme."
Keďže proroctvá o mesiánskom veku neboli naplnené za účinkovania Ježiša, považovať ho za Mesiáša je podľa autora zradou prorockej tradície.
Skutoční mesiánski Židia podľa judaistického chápania su tí, čo očakávajú "pravého" Mesiáša, ktorý prinesie Izraelu a svetu mesiánsky vek pokoja. V duchu deklarujú princíp židovskej viery "Verím plnou vierou v príchod Mesiáša, a aj keby mal meškať, každým dňom budem očakávať Jeho príchod".
Autor, ako píše, sa modlí za svojich stratených bratov a sestry, ktorý si adoptovali kresťanskú vieru, aby sa vrátili k jedinému pravému Bohu, k ich život dávajúcej Tóre a k ich národu, ktorý dostal Tóru a jej interpretácie.
.Kresťanská (mesiánska) odozva
Kto sú mesiánski Židia ? Dovolím si použiť definíciu od Andreja Mátela, ako je uviedol v jednom zo svojich článkov:
"Mesiánski Židia sú rodení Židia, ktorí uverili v MesiášaJešuu, ale nevstúpili do žiadnej zo súčasných kresťanských denominácií.Táto viera im nič neuberá zo židovskej identity."
Častým argumentom, používaným v židovsko-kresťanských polemikách je, že Ježiš nenastolil mesiánsku ríšu pokoja, kde - ako píše prorok Izaiáš (Iz. 11:7) - "Krava s medveďom sa budú pásť, ich mladé budú spolu ležať a lev bude žrať slamu ako dobytok."
Pravdou je, že Ježiš zomrel ukrižovaný pod rímskou autoritou v 1.storočí n.l. Avšak - vstal z mŕtvch, vystúpil do nebies k Otcovi, a odtiaľ sa vráti pri svojom druhom príchode, aby ustanovil na Zemi všetko "o čom od vekov hovoril (Boh) ústami svojich svätých prorokov." (Sk. 3: 21b).
Pán Ježiš za svojho života síce nesplnil mesiánske očakávanie Židov "hneď teraz", ba vodilo sa im ešte horšie (zničený Jeruzalem v roku 70 n.l., a nasledujúci takmer 1900-ročný strastiplný exil).
Avšak kresťanský svet nesie a zvestuje istotu viery, že Pán Ježiš, v ktorom je odpustenie hriechov, príde a nastolí na zemi večné kráľovstvo, v ktorom Boh bude prebývať s ľuďmi. Pán Ježiš - Mesiáš samotný, naplní mesiánske očakávania svojich židovských bratov podľa tela. Zhromažďovanie Židov v ich zasľúbenej krajine - dnešnom Izraeli - je predzvesťou Jeho príchodu.
Takže mesiánski Židia - jednak z pohľadu judaizmu, jednak z (hebrejsko-)kresťanského pohľadu - očakávajú príchod toho istého Mesiáša. Kým druhá skupina a celý kresťanský svet v Ňom vidí - na základe prijatej Zvesti - Ješuu ha Nocri, syna Miriam (Márie) a Jozefa, predpovedaného prorokmi, ukrižovaného a zmŕtvychvstalého, jeho pokrvní podľa tela v Ňom na konci časov spoznajú Toho "ktorého prebodli" (Zach. 12 :10b).
A ja sa modlím, aby Hospodin vykonal všetko, čo skrze prorokov zasľúbil svojmu zmluvnému ľudu, dedičnému potomstvu Abraháma-Izáka-Jákoba a aby svoj národ ako i celý svet doviedol k plnosti poznania Boha v Mesiášovi, ktorý bude svetu kraľovať z Jeruzalema.
Preto: Veríme plnou vierou v príchod Mesiáša.
Maranatha !